Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Fysioterapeutille

Helin, Jonna (2023)

 
Avaa tiedosto
Helin_Jonna.pdf (3.775Mt)
Lataukset: 


Helin, Jonna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121336859
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma sosiaalisen median alustalle Instagramiin toimeksiantaja yritykselle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, jonka tuotoksena syntyi SOSTAC-malliin pohjautuva markkinointisuunnitelma. Toimeksiantaja yritys on fysioterapeutti, joka toimii yrittäjänä Espoon Leppävaarassa.

Tämä opinnäytetyö koostuu toimeksiantajayrityksen esittelystä, teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Toimeksiantajan esittelyssä kuvataan yrityksen toimiala sekä toimipaikka. Toimeksiantajan toiveesta, yritys, jonka tiloissa toimeksiantaja työskentelee, on nimeltään yritys X.

Teoriaosuudessa kerrotaan mitä on sosiaalisen median markkinointi, markkinointiviestintä, digitaalinen markkinointi sekä käydään yksityiskohtaisemmin läpi työssä käytettyä Pr. Smithin kehittämää SOSTAC-mallia. Teoriaosuus on toiminnallisen osuuden perustana, josta muotoutui lopputulokseksi sosiaalisen median markkinointisuunnitelma Instagramiin.

Opinnäytetyössä tutkimusmenetelmänä käytettiin puolistrukturoitua teemahaastelua, joka toteutettiin toimeksiantajan kanssa. Haastattelusta saatuihin tietoihin pohjautuen suunniteltiin markkinointisuunnitelma, joka rakentuu SOSTAC-mallin ympärille. Muina tutkimusmenetelmänä toimivat havainnointi sekä NetScouting-menetelmä, joista saatujen tietojen perusteella suoritettiin kilpailijavertailu toimeksiantajan sekä neljän kilpailijan välillä. Vertailussa huomioitiin seuraajien määrä sekä vuorovaikutuksen määrä pohjautuen julkaisun tyyliin. Vertailuanalyysin avulla luotiin yritykselle toimivia käytäntöjä, joilla voidaan saavuttaa yritykselle asetetut tavoitteet.

Toiminnallisesta osuudesta syntynyt tuotos, mahdollistaa yrityksen sosiaalisen median markkinoinnin kehittämisen. Suunnitelma rakentui SOSTAC-mallin ympärille, joka alkoi rakentumaan tilanneanalyysin pohjalta ja josta siirryttiin tavoitteisiin. Seuraavassa vaiheessa siirryttiin strategioiden sekä taktiikoiden kautta toimintaan, joka johti lopuksi seuranta osioon. Tuotoksen valmistumisen jälkeen, seurasi pohdintaa opinnäytetyön kulusta sekä pohdintaa tavoitteiden saavuttamisesta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste