SOSIAALISEN MEDIAN HYÖDYNTÄMINEN VASTUUVIESTINNÄSSÄ
Huurinainen, Jenni (2014)
Huurinainen, Jenni
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111015423
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014111015423
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tarkastellaan kuinka sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää osana yrityksen vastuuviestintää. Tutkimusote on teoreettinen eli tutkimusongelmaa lähestytään aiheeseen liittyvän kirjallisuuden kautta. Tuloksista selviää, että sosiaalisen median hyödyntäminen on mahdollista jokaisessa vastuuviestinnän strategiassa: tiedottamisen strategia, vastakaikustrategia, osallistamisen strategia. Hyödyntämistapojen määrä riippuu yrityksen valitsemasta strategiasta. Suppeimmillaan määrä on tiedottamisen strategiassa ja laajimmillaan osallistamisen strategiassa. Aiheen tarkastelua voisi jatkaa empiirisellä case-tutkimuksella. Opinnäytetyö on tehty niin, että se vastaa laajuudeltaan 25 prosenttia kokonaisen opinnäytetyön työmäärästä. 75 prosentin osuus tutkinnon opinnäytetyöpisteistä tulee AHOT-menettelyn kautta pro gradu -työstä.