TikTok-markkinoinnin hyödyt yritykselle : tietopaketti : case: POV Agency
Strandberg, Juuli (2023)
Strandberg, Juuli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537675
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537675
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä toteutettiin toimeksiantajayritykselle myynnilliseen käyttöön tarkoitettu tietopaketti TikTok-markkinoinnin hyödyistä yritykselle. Tavoitteena oli tutkia Tik-Tok-markkinoinnin hyötyjä yrityksille ja samalla sivussa vaikuttajamarkkinointia, sekä koostaa näistä tietopaketti, jota toimeksiantaja voisi esitellä potentiaalisille asiakkaille joko tapaamisessa, tai lähettämällä tietopaketin sellaisenaan luettavaksi.
Toimeksiantajana toimi suomalainen TikTok- ja vaikuttajamarkkinointitoimisto POV Agency, jossa opinnäytetyön kirjoittaja työskenteli harjoittelijana opinnäytetyöprosessin ajan.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin sosiaalisen median markkinointia, kanavia, ja markkinoinnin muotoja, vaikuttajamarkkinointia ja vaikuttamista yleisellä tasolla ja TikTokin näkökulmasta, sekä TikTok-kanavaa ja -markkinointia. Aineisto koostettiin lähdekirjallisuudesta, lyhyestä kyselystä, sekä toimeksiantajan toimittamista raporteista. Opinnäytetyöraportin toiminnallisessa osiossa kuvaillaan tieto-paketin rakentumista ja perustellaan tehtyjä valintoja.
Kerätyn lähdemateriaalin avulla toteutettiin toimeksiantajalle tietopaketti, jossa korostettiin TikTok-markkinoinnin hyötyjä yritykselle ja esitellään vaikuttajamarkkinointia.
Opinnäytetyö saavutti asetetut tavoitteet ja tietopaketti TikTok-markkinoinnin hyödyistä toteutettiin. Tietopaketin myötä toimeksiantajalla on selkeä apuväline toimintansa esittelyyn ja potentiaalisten asiakkaiden vakuuttamiseen TikTok-markkinoinnin kannattavuudesta.
Tietopaketti otettiin käyttöön heti sen valmistuttua.
Toimeksiantajana toimi suomalainen TikTok- ja vaikuttajamarkkinointitoimisto POV Agency, jossa opinnäytetyön kirjoittaja työskenteli harjoittelijana opinnäytetyöprosessin ajan.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin sosiaalisen median markkinointia, kanavia, ja markkinoinnin muotoja, vaikuttajamarkkinointia ja vaikuttamista yleisellä tasolla ja TikTokin näkökulmasta, sekä TikTok-kanavaa ja -markkinointia. Aineisto koostettiin lähdekirjallisuudesta, lyhyestä kyselystä, sekä toimeksiantajan toimittamista raporteista. Opinnäytetyöraportin toiminnallisessa osiossa kuvaillaan tieto-paketin rakentumista ja perustellaan tehtyjä valintoja.
Kerätyn lähdemateriaalin avulla toteutettiin toimeksiantajalle tietopaketti, jossa korostettiin TikTok-markkinoinnin hyötyjä yritykselle ja esitellään vaikuttajamarkkinointia.
Opinnäytetyö saavutti asetetut tavoitteet ja tietopaketti TikTok-markkinoinnin hyödyistä toteutettiin. Tietopaketin myötä toimeksiantajalla on selkeä apuväline toimintansa esittelyyn ja potentiaalisten asiakkaiden vakuuttamiseen TikTok-markkinoinnin kannattavuudesta.
Tietopaketti otettiin käyttöön heti sen valmistuttua.