Original Sokos Hotel Seurahuone Savonlinnan huoneistojen asiakastyytyväisyys
Peltoperä, Petra (2023)
Peltoperä, Petra
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537683
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121537683
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää toimeksiantajan, Savonlinnan Original Sokos Hotel Seurahuoneen, huoneistojen asiakastyytyväisyyttä. Huoneistot tulivat Savonlinnan Sokos Hotel Seurahuoneen käyttöön kesäkuussa 2022. Opinnäytetyössä selvitettiin huoneistojen asiakkaiden kokemuksia majoituspalvelusta kyselyn avulla.
Toimeksiantajan toiveena oli selvittää asiakkaiden kokemuksia kolmesta aihealueesta. Nämä aiheet olivat seuraavat: kaivataanko huoneiston varustukseen jotakin lisää, löytyikö huoneisto helposti sijainnin osalta ja kuinka huoneisto sopisi pitkäaikaismajoitukseen. Opinnäytetyössä toteutettu kysely suunniteltiin näiden aiheiden pohjalta. Kysely julkaistiin toukokuussa 2023. Kyselyyn oli mahdollista vastata noin kuukauden ajan.
Kyselyyn saaduista vastauksista kerättiin tietoa siitä, mikä palvelussa toimii ja mitkä ovat palvelun kehityskohteita. Kehityskohteiden perusteella suunniteltiin kehitysideoita. Vastausten perusteella huoneistoihin oltiin tyytyväisiä, mutta kehitettävää olisi esimerkiksi huoneistojen löydettävyydessä. Vastauksista nousi esille myös muutamia varusteita, joita toivottiin huoneistoihin lisäksi. Tulevaisuudessa opinnäytetyössä tuotettuja kehitysideoita voidaan käyttää huoneistojen kehittämiseen.
Toimeksiantajan toiveena oli selvittää asiakkaiden kokemuksia kolmesta aihealueesta. Nämä aiheet olivat seuraavat: kaivataanko huoneiston varustukseen jotakin lisää, löytyikö huoneisto helposti sijainnin osalta ja kuinka huoneisto sopisi pitkäaikaismajoitukseen. Opinnäytetyössä toteutettu kysely suunniteltiin näiden aiheiden pohjalta. Kysely julkaistiin toukokuussa 2023. Kyselyyn oli mahdollista vastata noin kuukauden ajan.
Kyselyyn saaduista vastauksista kerättiin tietoa siitä, mikä palvelussa toimii ja mitkä ovat palvelun kehityskohteita. Kehityskohteiden perusteella suunniteltiin kehitysideoita. Vastausten perusteella huoneistoihin oltiin tyytyväisiä, mutta kehitettävää olisi esimerkiksi huoneistojen löydettävyydessä. Vastauksista nousi esille myös muutamia varusteita, joita toivottiin huoneistoihin lisäksi. Tulevaisuudessa opinnäytetyössä tuotettuja kehitysideoita voidaan käyttää huoneistojen kehittämiseen.