Markkinointisuunnitelma Yritys X
Mutta, Niklas (2023)
Mutta, Niklas
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838170
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121838170
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on markkinointisuunnitelma Yritys X:lle. Yritys X on pieni rakennusalan yritys, joka toimii kaakkois-Suomen alueella. Yritys X:n tavoite on kasvaa suuremmaksi toimijaksi omalla toimialallaan. Markkinointisuunnitelman Tavoitteena on, että yritys pystyy tekemään parempaa tulosta rakennusalalla markkinointisuunnitelman avulla. Markkinointisuunnitelmasta halutiin mahdollisimman helposti toteutettavissa oleva ja, että se on pienellä budjetilla toteuttavissa. Opinnäytetyössä käydään läpi mitä erilaisia markkinointikanavia yrityksen on mahdollista käyttää ja annetaan niihin käyttöehdotuksia.
Opinnäytetyö etenee teoriaosuudesta toiminnalliseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin käsitteitä ja eri markkinointikanavia. Opinnäytetyössä haluttiin tuoda valitut markkinointikanavat ja markkinoinninkäsitteet teorian kautta esille ja soveltaa niitä toiminallisessa osiossa Yritys X:lle soveltuviksi.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta. Laadullisen tutkimusmenetelmän käyttäminen mahdollisti laajojen vastauksien saamisen asetettuihin haastattelukysymyksiin. Aineisto kerättiin puhelinhaastatteluina.
Opinnäytetyö etenee teoriaosuudesta toiminnalliseen osuuteen. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin käsitteitä ja eri markkinointikanavia. Opinnäytetyössä haluttiin tuoda valitut markkinointikanavat ja markkinoinninkäsitteet teorian kautta esille ja soveltaa niitä toiminallisessa osiossa Yritys X:lle soveltuviksi.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusta. Laadullisen tutkimusmenetelmän käyttäminen mahdollisti laajojen vastauksien saamisen asetettuihin haastattelukysymyksiin. Aineisto kerättiin puhelinhaastatteluina.