Sosiaalisen median strategia
Huomo, Matilda (2023)
Huomo, Matilda
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023121938340
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa toimeksiantajalle, Rukakeskus Oy:lle selkeä ja tavoitteellinen sosiaalisen median strategia, joka tukee jatkossa yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita sekä integroituu saumattomasti osaksi laajempaa markkinointisuunnitelmaa.
Työn tietoperustassa keskityttiin sosiaaliseen mediaan yleisesti ja syvennyttiin tarkemmin orgaanisen sisällön tärkeyteen markkinoinnissa, sosiaalisen median strategian tärkeyteen yrityksissä sekä kahteen sosiaalisen median kanavaan: Instagramiin ja Facebookiin.
Sosiaalisen median strategian kehittämiseen ja tavoitteiden asettamiseen hyödynnettiin SMART-mallia, sekä toimeksiantajan sosiaalisesta mediasta saatua dataa. Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyt strategia tarjoaa Rukalle kattavan suunnitelman ja suuntaviivat sille, miten rento ja vahva brändi yhdistetään liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sosiaalisen median kanavissa orgaanisesti.
Työn tietoperustassa keskityttiin sosiaaliseen mediaan yleisesti ja syvennyttiin tarkemmin orgaanisen sisällön tärkeyteen markkinoinnissa, sosiaalisen median strategian tärkeyteen yrityksissä sekä kahteen sosiaalisen median kanavaan: Instagramiin ja Facebookiin.
Sosiaalisen median strategian kehittämiseen ja tavoitteiden asettamiseen hyödynnettiin SMART-mallia, sekä toimeksiantajan sosiaalisesta mediasta saatua dataa. Opinnäytetyön lopputuloksena syntynyt strategia tarjoaa Rukalle kattavan suunnitelman ja suuntaviivat sille, miten rento ja vahva brändi yhdistetään liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sosiaalisen median kanavissa orgaanisesti.