Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Tarkastajien peruskoulutuksen kehittäminen verkkoympäristöön : Siemenlain alaiset tarkastukset

Puisto, Terhi (2023)

Avaa tiedosto
Puisto_Terhi.pdf (2.218Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Puisto, Terhi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122138848
Tiivistelmä
Työssäoppimisen muutos perinteisistä koulutuksista verkko-oppimisympäristöissä opiskeltaviin verkkokoulutuksiin on viime vuosina ollut nopeaa. Verkkokoulutuksia voidaan työtehtävien lomassa nopeasti hyödyntää uuden tiedon oppimisessa, osaamisen ylläpidossa ja tiedon kertaamisessa. Verkkokoulutuksessa oppimisen olosuhteet ovat kuitenkin erilaiset verrattuna kasvokkain opetettavaan koulutukseen.

Kehittämistyön tavoitteena oli selvittää, miten siemenlain alaista valvontaa tekemään tulevien uusien tarkastajien peruskoulutusta tulee kehittää siirrettäessä koulutus verkko-oppimisympäristöön. Asiaan perehdyttiin kohdeorganisaation tavoitteiden ja koulutettavien tarpeiden näkökulmasta sekä verkko-oppimisen näkökulmasta.

Kehittämistyön tietoperusta muodostettiin käsitteiden verkko-oppiminen, verkko-oppimisympäristö sekä verkkokoulutuksen suunnittelu ja sisällöntuotanto ympärille. Käsitteitä tarkasteltiin verkko-oppimista edistävien seikkojen kautta.

Kehittämistyön lähestymistavaksi valittiin konstruktiivinen tutkimus, sillä tarkoitus oli muuttaa organisaation käytänteitä. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja ideointityöpajaa. Menetelmillä kerättiin tietoa koulutuksen aihesisällön ja rakenteen kehittämistarpeista sekä sisällöntuotannossa huomioitavista asioista verkkoympäristöön siirryttäessä.

Tutkimustuloksena saatiin selville kohdeorganisaation tavoitteita ja koulutettavien tarkastajien tarpeita parhaiten palveleva verkkokoulutuksen rakenne aihesisältöineen sekä oppimista verkkoympäristössä edistävät tekijät. Konkreettisena tuotoksena tulosten pohjalta laadittiin uusien tarkastajien verkkokoulutus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste