Nokia Arena:n asiakaskokemuksen kehittäminen Design Sprint -menetelmällä
Roitto, Lauri (2023)
Roitto, Lauri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038686
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122038686
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä suunniteltiin mobiilisovellusta Nokia Oyj hallitsemassa Tampereen kansi areenaa varten. Ominaisuudet sovelluksessa ovat ruoantilaus ja navigointi areenalla. Toiminnot ja toiminnalliset osat ideoitiin Desing Sprint viikolla.
Asiakaslähtöisyys oli yksi työn suunnittelun pohjana. Tämä toteutui keräämällä toimeksiantajalta tietoa, mitä tarvitaan palveluun ja kysytään loppukäyttäjältä millainen palvelun sisältö olisi. Palvelun kehitysprosessin idea on seuraava, miten saadaan asiakasrajapinnat lähelle suunnittelua.
Prototyyppi havainnollisti sovelluksen ominaisuuksia. Sovelluksen tarkoituksena on parantaa hallin käyttäjäkokemusta käyttäjille.
Asiakaslähtöisyys oli yksi työn suunnittelun pohjana. Tämä toteutui keräämällä toimeksiantajalta tietoa, mitä tarvitaan palveluun ja kysytään loppukäyttäjältä millainen palvelun sisältö olisi. Palvelun kehitysprosessin idea on seuraava, miten saadaan asiakasrajapinnat lähelle suunnittelua.
Prototyyppi havainnollisti sovelluksen ominaisuuksia. Sovelluksen tarkoituksena on parantaa hallin käyttäjäkokemusta käyttäjille.