Sosiaalisen median kanavat markkinoinnin työkaluna : Pauter Oy
Lensu, Iida (2023)
Lensu, Iida
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122339087
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023122339087
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona lappeenrantalaiselle työvaatteisiin erikoistuneelle yritykselle nimeltä Pauter Oy. Työn tavoitteena oli luoda ymmärrettävä kokonaisuus sosiaalisen median markkinoinnista oppaan muodossa toimeksiantajalle. Työ keskittyy erityisesti Facebookin ja Instagramin hyödyntämiseen markkinoinnin työkaluna.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa avattiin markkinoinnin, sosiaalista median, Instagramin sekä Facebookin käsitteitä. Teoriaosuuden pohjalta yritykselle luotiin Instagram- ja Facebook-strategia.
Strategioiden osa-alueet eriteltiin tarkasti. Strategiat antavat yritykselle avaimet sosiaalisen median markkinoinnin aloittamiseen. Työ ennen kaikkea pyrkii tarjoamaan yritykselle selkeän ja johdonmukaisen kokonaisuuden, joka on tarvittaessa sovellettavissa käytännön liiketoimintaan.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa avattiin markkinoinnin, sosiaalista median, Instagramin sekä Facebookin käsitteitä. Teoriaosuuden pohjalta yritykselle luotiin Instagram- ja Facebook-strategia.
Strategioiden osa-alueet eriteltiin tarkasti. Strategiat antavat yritykselle avaimet sosiaalisen median markkinoinnin aloittamiseen. Työ ennen kaikkea pyrkii tarjoamaan yritykselle selkeän ja johdonmukaisen kokonaisuuden, joka on tarvittaessa sovellettavissa käytännön liiketoimintaan.