Kokkolan Anttilan viihdeosaston asiakastyytyväisyyskysely
Kangasniemi, Sini (2010)
Kangasniemi, Sini
2010
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401221629
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202401221629
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on asiakastyytyväisyyskysely Kokkolan Anttilan viihdcosastolle. Anttilat teettävät vuosittain useita asiakastyytyväisyyskyselyjä tavarataloittain ja osastoittain. Kyselyt ovat laajoja ja siksi Kokkolan TopTen osastolla ilmeni tarvetta toteuttaa tarkemmin rajattu asiakastyytyväisyyskysely. Asiakastyytyväisyyskyselyn tarkoituksena oli kartoittaa mahdolliset ongelmakohdat kodin elektroniikan ja tietotekniikan tuoteryhmistä
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin haastattelemalla asiakkaita kyselylomakkeen pohj alta arki-iltoina ja viikonloppuisin marras- ja joulukuussa 2009, jolloin asiakkaita oli eniten liikkeellä. Kyselyyn valittiin Anttilan viihteen osastolla tietotekniikan ja kodin elektroniikan luona olleita asiakkaita. Tämä ryhmä asiakkaita valittiin haastatteluun siksi, että muilla osastoilla olevat asiakkaat eivät välttämättä ole tutustuneet Anttilassa tarjolla oleviin kodin elektroniikan ja tietotekniikan tuotteisiin.
Kyselyn tulokset olivat pitkälti sellaiset kuin odotettiin. Palvelu on Anttilan yksi parhaimmista kilpailutekijöitä ja asiakkaat olivat pitkälti tyytyväisiä siihen malliin, jonka mukaan osasto toimii. Kyselystä selvisi kodin elektroniikan ja tietotekniikan väliset erot ja ongelmakohdat.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin haastattelemalla asiakkaita kyselylomakkeen pohj alta arki-iltoina ja viikonloppuisin marras- ja joulukuussa 2009, jolloin asiakkaita oli eniten liikkeellä. Kyselyyn valittiin Anttilan viihteen osastolla tietotekniikan ja kodin elektroniikan luona olleita asiakkaita. Tämä ryhmä asiakkaita valittiin haastatteluun siksi, että muilla osastoilla olevat asiakkaat eivät välttämättä ole tutustuneet Anttilassa tarjolla oleviin kodin elektroniikan ja tietotekniikan tuotteisiin.
Kyselyn tulokset olivat pitkälti sellaiset kuin odotettiin. Palvelu on Anttilan yksi parhaimmista kilpailutekijöitä ja asiakkaat olivat pitkälti tyytyväisiä siihen malliin, jonka mukaan osasto toimii. Kyselystä selvisi kodin elektroniikan ja tietotekniikan väliset erot ja ongelmakohdat.