Drone-videoiden hyödyntäminen kiinteistöjen markkinoinnissa
Piirainen, Jenni (2023)
Piirainen, Jenni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402052489
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402052489
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee drone-videoiden hyödyntämistä kiinteistöjen markkinoinnissa. Opinnäytetyössä tarkastellaan muun muassa videoiden käytön hyötyjä kiinteistönvälitysyrityksen näkökulmasta. Muita teemoja ovat markkinointiviestintä, videomarkkinointi ja dronen lennätykseen liittyvät säännöt ja ohjeistukset.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Kiinteistömaailma Joensuu. Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden aikana toimeksiantajalle tehdään kolme dronella kuvattua kohde-esittelyvideota. Videot toimivat opinnäytetyössä esimerkkinä, millaisia kohde-esittelyvideoita voidaan tehdä. Aineistona toimi muun muassa kirjat, artikkelit, blogitekstit ja videot. Opinnäytteen tietoperusta koostuu sekä painettuista että sähköisistä lähteistä.
Työn tavoitteena on luoda selkeä kuva videomarkkinoinnin hyödyistä kiinteistönvälitysyrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyössä pohditaan videoiden merkitystä markkinointiviestinnässä nykypäivänä, kun videoita tuotetaan ja katsotaan enemmän kuin koskaan. Työn tuloksena on kolme dronella kuvattua videota.
Opinnäytetyön toimeksiantaja on Kiinteistömaailma Joensuu. Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden aikana toimeksiantajalle tehdään kolme dronella kuvattua kohde-esittelyvideota. Videot toimivat opinnäytetyössä esimerkkinä, millaisia kohde-esittelyvideoita voidaan tehdä. Aineistona toimi muun muassa kirjat, artikkelit, blogitekstit ja videot. Opinnäytteen tietoperusta koostuu sekä painettuista että sähköisistä lähteistä.
Työn tavoitteena on luoda selkeä kuva videomarkkinoinnin hyödyistä kiinteistönvälitysyrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyössä pohditaan videoiden merkitystä markkinointiviestinnässä nykypäivänä, kun videoita tuotetaan ja katsotaan enemmän kuin koskaan. Työn tuloksena on kolme dronella kuvattua videota.
