Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspolun vaiheet : Asiakaspolun kohtaamispisteet Adapteo Finlandille

Ketonen, Pia (2024)

Avaa tiedosto
Ketonen_Pia.pdf (2.696Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ketonen, Pia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202402153019
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin asiakaspolun vaiheita ja niiden merkityksiä. Tutkimus alkoi asiakaspolun kohtaamispisteiden tunnistamisesta. Tavoitteena oli selvittää, miten asiakkaat käyvät läpi päätöksentekoprosessin ja miten toimeksiantaja Adapteo Finland voi parantaa näitä vaiheita.

Opinnäytetyössä analysoitiin asiakaspolun vaiheita ja niiden vaikutusta asiakkaan ostoaikeisiin ja pitkäaikaiseen sitoutumiseen yritykseen. Tämä tieto oli hyödyllistä tuotekehityksen, markkinoinnin ja myynnin parissa työskenteleville.

Asiakaspolku käsittää asiakkaan matkan ensimmäisestä kiinnostuksesta tilatarpeeseen aina ostopäätökseen ja sen jälkeiseen asiakaskäyttäytymiseen asti. Asiakaspolku auttaa yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan. Tärkeää on ymmärtää asiakaspolku asiakkaan näkökulmasta.

Opinnäytetyössä keskityttiin myynnin näkökulmaan, jättäen pois tuotannolliset vaiheet ja toimitukset. Työn tuloksena pyrittiin kuvaamaan myynnin kannalta tärkeät asiakaspolun kohtaamispisteet ja antamaan kehitysehdotuksia toimeksiantajalle Adapteo Finlandille. Tarkoituksena ei ollut tehdä suoria muutoksia myyntiprosessiin vaan tunnistaa kehityskohteita eri vaiheissa asiakaspolulla. Opinnäytetyön tekijä työskenteli Adapteo Finlandin myyntitiimissä aluemyyntipäällikkönä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste