Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uudet verkkosivut inbound-markkinoinnin tueksi

Puusepp, Kevin (2024)

Avaa tiedosto
Puusepp_Kevin.pdf (542.5Kt)
Lataukset: 


Puusepp, Kevin
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403053835
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa suomalaiselle mainostoimistolle inbound-markkinointia tukevat uudet verkkosivut. Opinnäytetyön keskeisinä tavoitteina oli hyödyntää uusilla verkkosivuilla inbound-markkinointistrategiaa keinona orgaanisen liikenteen sekä liidien määrän kasvattamiseksi ja seurata toimenpiteiden vaikutusta pitkällä aikavälillä. Toimeksiantajan verkkosivu-uudistuksen muina tavoitteina oli brändi-ilmeen raikastaminen sivustolla, käytettävyyden parantaminen, verkkosivuston joustava hallittavuus sekä palveluviestien selkeys.

Tietoperustana opinnäytetyöhön kerättiin tietoa inbound-markkinointistrategioista, kuten sisältömarkkinoinnista, hakukoneoptimoinnista ja konversio-optimoinnista. Työssä käydään läpi, miten inbound-markkinointistrategiaa on suunnittelussa sekä toteutuksessa hyödynnetty sekä analysoidaan verkkosivu-uudistuksen toimenpiteiden vaikutuksia liikenteeseen ja konvertoitumiseen. Uudistetun verkkosivuston vaikutusten arviointiin hyödynnettiin Google Analytics -palvelun tarjoamaa kävijäanalytiikka sekä Semrush-alustaa.

Analyysi paljasti inbound-markkinointistrategioiden tuottavansa merkittäviä parannuksia orgaanisen liikenteen laadussa sekä vierailijoiden sitoutumisessa. Sisältömarkkinoinnissa tuotetun sisällön vaikutus oli merkittävä potentiaalisen asiakkaan tunnistamisessa asiakastietoja keräävien lomakkeiden kautta. Voidaan todeta, että inbound-markkinointistrategiat ovat merkittäviä erityisesti B2B-asiantuntijayrityksissä.

Toimeksiantaja sai lopputuotoksena käyttöön uudet ja joustavat, inbound-markkinointikeinoja tukevat verkkosivut. Toteutetun analyysin perusteella toimeksiantajalle listattiin uusia kehitysehdotuksia inbound-markkinoinnin kehittämiseksi ja tehostamiseksi. Kehitysehdotukset liittyivät sisältömarkkinointiin, monikielisyyteen, sivustolla käytettävään termistöön, verkkosivun käytettävyyteen sekä myös muiden hakukonepalvelujen hakukoneoptimointiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste