Palvelun tuotteistaminen
Koski, Laura (2014)
Koski, Laura
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117627
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117627
Tiivistelmä
Opinnäytteen tavoitteena on tutustua tuotteistamisen teoriaan ja käytäntöön tuot-teistamalla kirjastossa aloitettava palvelu. Kyseessä on näin ollen toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tavoitteena on aloittaa uusi palvelu. Työ tehdään yhteistyössä kirjaston kanssa ja sen tarkoituksena on opiskella tuotteistaminen jotta voin jatkossa työssäni käyttää oppimaani.
Työn teoriaosuus käsittelee palvelua ja sen eroja tuotteeseen nähden, tuotteistamista sekä tuotteistamisen vaiheita. Palvelun tuotteistaminen tarkoittaa sen määrittelyä, suunnittelua ja jatkuvaa kehittämistä myynnin ja ostamisen helpottamiseksi. Käytännön osuus kertoo palvelun tuotteistamisesta kirjastossa sekä tuon työn eri vaiheista.
Työn tuloksen tuotteistettiin Helsingin yliopiston kirjastolle palvelu: mainosajan myyminen info-tv –järjestelmään. Palvelu lähti hyvin käyntiin, muutama asiakas käytti palvelua heti toistamiseen.
Työn teoriaosuus käsittelee palvelua ja sen eroja tuotteeseen nähden, tuotteistamista sekä tuotteistamisen vaiheita. Palvelun tuotteistaminen tarkoittaa sen määrittelyä, suunnittelua ja jatkuvaa kehittämistä myynnin ja ostamisen helpottamiseksi. Käytännön osuus kertoo palvelun tuotteistamisesta kirjastossa sekä tuon työn eri vaiheista.
Työn tuloksen tuotteistettiin Helsingin yliopiston kirjastolle palvelu: mainosajan myyminen info-tv –järjestelmään. Palvelu lähti hyvin käyntiin, muutama asiakas käytti palvelua heti toistamiseen.