• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakaspolun seuranta päivittäistavarakaupan arjen johtamisen välineenä : case: Osuuskauppa Hämeenmaa; Prisma Holma

Schmidt, Tom (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Schmidt_Tom.pdf (800.3Kt)
Lataukset: 


Schmidt, Tom
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120117771
Tiivistelmä
Asiakaspolulla tarkoitetaan asiakkaan kokemaa ostoprosessia, joka alkaa saapumisesta myymälän pihaan ja päättyy asiakkaan poistuessa pihalta. Asiakkaan kokema asiakaspolku on usean osa-alueen summa, joka joko vahvistaa tai heikentää asiakkaan sitoutumista myymälään.
Asiakaspolun mittaaminen on yksinkertaisimmillaan sitä, että kaupan esimies kiertää kaupan osastot läpi, tekee muistiinpanoja tärkeänä pitämistään havainnoista ja raportoi niistä työntekijöilleen. Asiakaspolun mittaamisen tapoja on monia ja siihen on käytettävissä useita erilaisia työkaluja.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää toimeksiantajan asiakaspolkumittausjärjestelmän toimivuutta päivittäistavarakaupan johtamisen työvälineenä. Teoriaosuudessa käsitellään vähittäiskaupan konsepteja, asiakaspolkua ja sen mittaamista, laatujohtamista, kuluttaja-arvoa ja asiakastyytyväisyyslaadun muodostumista. Empiriaosuudessa tutkitaan asiakaspolkumittausjärjestelmän käyttäjätyytyväisyyttä ja käyttäjäkokemuksia haastatteluiden avulla Prisma-hypermarketin päivittäistavaraosastolla. Tutkimuksen työmenetelmänä on kvalitatiivinen haastattelututkimus. Haastatteluilla kartoitetaan sitä, miten asiakaspolkumittausjärjestelmälle asetetut tavoitteet todellisuudessa toteutuvat ja miten käyttäjät järjestelmään suhtautuvat.
Tutkimuksesta käy ilmi, että suhtautuminen asiakaspolun mittaamiseen on käyttäjien keskuudessa pääasiassa positiivinen ja mitattavia asioita pidetään tärkeinä. Itse mittaamistapa sai kuitenkin paljon kritiikkiä osakseen. Tutkimustulosten perusteella tehdään myös joitakin kehitysehdotuksia järjestelmälle asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus