Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median hyödyntäminen Guerlain-tuotemerkin markkinoinnissa

Hekkala, Roosa; Lahti, Milla (2014)

 
Avaa tiedosto
ONT_Hekkala_Roosa, Lahti_Milla.pdf (638.9Kt)
Lataukset: 


Hekkala, Roosa
Lahti, Milla
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014120217890
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee markkinoiden muuttumista ja sosiaalisen median käyttöä markkinoinnin välineenä. Esimerkkitapauksena työssä käytetään Guerlain-tuotemerkkiä ja sen miehille suunnatun kosmetiikan uusinta lanseerausta Facebookin avulla.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään sosiaalista mediaa käsitteenä ja avataan sen yleisempiä muotoja, kuten Facebookia, Twitteriä ja Instagramia. Sähköisten välineiden hyödyntäminen markkinoinnissa on nykypäivänä välttämätöntä. Teoriaosuudessa esitellään keinoja, joita yrityksen markkinoinnissa on hyvä hyödyntää.

Empiirisessä osuudessa analysoidaan ja verrataan kilpailijoiden toimia sosiaalisessa mediassa. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on suhteellisen uutta, joten kilpailijoiden toiminnan seuraaminen on välttämätöntä oman yrityksen ja sen tuotteiden markkinoinnin kehittämisessä.

Työn toiminnallinen osuus koostuu Guerlainin uuden L´Homme Ideal -miestentuoksun lanseerausprosessin toteuttamisesta sosiaalisessa mediassa. Toimeksianto tapahtui Guerlainia maahantuovan Oy Transmeri Ab:n toimesta. Lanseeraus toteutettiin pääasiallisesti Facebook-sivuilla, jotka avattiin tuoksulanseerauksen yhteydessä. Opinnäytetyö sisältää sivujen ylläpidon kuvauksen sekä lanseerauksen analysoinnin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste