Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Lapsia pitää kastella, että ne kasvaa : asiakastyytyväisyystutkimus - Holiday Club Oulun Edenin suomalaisille lapsiperheille

Tuovinen, Henna (2009)

 
Avaa tiedosto
Tuovinen_Henna.pdf (4.951Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tuovinen, Henna
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403184611
Tiivistelmä
Matkailu, ja erityisesti vapaa-ajan matkailu, on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina, koska nykyään ihmisillä on enemmän aikaa ja rahaa matkustaa. Suomessa pidetään kotimaisia perheitä yhtenä matkailuyrityksen tärkeimpänä asiakasryhmänä. Lapsiperheet ovat vaativa asiakasryhmä, koska perheissä on eri-ikäisiä lapsia, joilla on erilaiset tarpeet ja eri kiinnostuksen kohteet. Ongelmaksi saattaa nousta se, kuinka saataisiin koko perhe viihtymään lomalla.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Holiday Club Spa Hotels ketjuun kuuluva Oulun Eden. Työn tavoitteena oli selvittää asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, kuinka hyvin lapsiperheet, ja erityisesti lapset, viihtyvät Oulun Edenissä. Tarkoituksena oli selvittää, mitä perheet toivoisivat kehitettävän Edenissä ja miten lapset voitaisiin ottaa entistä paremmin huomioon kylpylähotellin eri osa-alueilla.

Työn teoriaosuus koostuu matkailusta, perhematkailusta ja markkinoinnista. Tämän lisäksi tietoperustassa käsitellään myös asiakastyytyväisyyttä ja sen merkitystä matkailuyritykselle. Työn empiirinen osuus koostuu asiakastyytyväisyystutkimuksen suunnittelusta ja toteutuksesta sekä tutkimustuloksista. Viimeiseksi esitän omat johtopäätökseni ja pohdintaa.

Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin puolistrukturoituna kvantitatiivisena kyselytutkimuksena heinä-elokuussa 2008. Vastaanoton henkilökunta jakoi lomakkeita suomalaisille lapsiperheille sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lomakkeita palautui kaiken kaikkiaan 49 kpl.

Tutkimustulokset osoittivat, että Oulun Edenin perheasiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä palvelutarjontaan lapsiperheille sekä lasten huomiointiin eri osa-alueilla. Monipuolisemmat palvelupaketit erikokoisille perheille, ohjatut leikkiliikunnat ja virikkeiden lisääminen hotellin sisätiloihin saiSivat perheet viihtymään entistä paremmin. Kiitosta saivat ystävällinen henkilökunta, viihtyisä ja lapsiystävällinen palveluympäristö sekä lasten huomiointi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste