Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Chatbot osana digitaalista ja omnikanavaista asiakaspalvelustrategiaa : case Telia Finland Oyj

Lindfors, Mira (2024)

 
Avaa tiedosto
Lindfors_Mira.pdf (1.414Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Lindfors, Mira
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403174565
Tiivistelmä
Kehitystutkimuksen tavoitteena oli tutkia suomalaisten kuluttajien odotuksia ja kokemuksia digitaalisten kanavien käytössä, erityisesti chatbot-palvelujen osalta. Kuluttajien osto- ja asiointikäyttäytyminen on muuttunut erityisesti covid-19-pandemian aikana ja kuluttajat käyttävät digitaalisia kanavia aiempaa enemmän. Lisäksi teknologian kehittyminen samaan aikaan on mahdollistanut yrityksille aiempaa paremmat mahdollisuudet tavoittaa asiakkaat eri kanavissa ja tarjota erilaisia aiempaa älykkäämpiä itsepalveluvaihtoehtoja.

Tutkimuksessa haastateltiin yhdeksää Telian asiakasta ja lisäksi järjestettiin Telian sisäinen työpaja, jossa ideoitiin chatbot-palveluun uusia kyvykkyyksiä niin kuluttajien odotusten kuin Telian digitaalisten kanavien strategian mukaisesti.

Kehitystutkimuksen avulla muodostettiin Telian chatbot-palvelun osalta keskeiset kehitystoimenpiteet seuraavalle strategiakaudelle 2024–2026. Niitä olivat mm. omnikanavaisuuden mahdollistaminen, personoinnin hyödyntäminen, automatisoidut kyvykkyydet sekä laajoja kielimalleja hyödyntävän chatbotin rakentaminen (ChatGPT).
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste