Tyylitellyn videopelikohtauksen luominen
Ventus, Helena (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403265178
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202403265178
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten toteutetaan tiettyä tyyliä mukaileva välianimaatio videopeliin. Työn toimeksiantajana oli Pixtell Oy.
Työssä tehtiin välianimaatio Unreal Engine 5 -kehitysympäristössä. Välianimaation tuli mukailla elokuvaohjaaja Quentin Tarantinon elokuvien tyyliä. Toteutusta varten työssä perehdyttiin Tarantinon elokuvatuotantoon, ja selvitettiin ohjaajan elokuvien tunnuspiirteitä.
Työn tuloksena saatiin selvitys tärkeimmistä työvaiheista ja työkaluista, jotka on huomioitava, kun halutaan toteuttaa tiettyä tyyliä mukaileva välianimaatio. Työn tulokset toimivat esimerkkinä aloittelevalle välianimaatioiden tekijälle.
Työssä tehtiin välianimaatio Unreal Engine 5 -kehitysympäristössä. Välianimaation tuli mukailla elokuvaohjaaja Quentin Tarantinon elokuvien tyyliä. Toteutusta varten työssä perehdyttiin Tarantinon elokuvatuotantoon, ja selvitettiin ohjaajan elokuvien tunnuspiirteitä.
Työn tuloksena saatiin selvitys tärkeimmistä työvaiheista ja työkaluista, jotka on huomioitava, kun halutaan toteuttaa tiettyä tyyliä mukaileva välianimaatio. Työn tulokset toimivat esimerkkinä aloittelevalle välianimaatioiden tekijälle.
