Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Reducing employee turnover rate at a telecom company

Nguyen, Bao Tram (2024)

 
Avaa tiedosto
Final-Tram Nguyen.pdf (2.472Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Nguyen, Bao Tram
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404085981
Tiivistelmä
Worldwide, employee turnover is a major problem for businesses since it affects output, morale, and bottom line results. This thesis examines tactics used by the telecom company VT to decrease staff turnover and boost loyalty, with a particular emphasis on the impact of leadership on turnover rates.

The thesis gives a summary of the research background, emphasizing the difficulties VT encounters and how common turnover is in the telecom sector. It describes the research questions that will direct the study, which will look at the state of employee turnover at the moment, the variables influencing different departmental turnover rates, and tactics to improve employee loyalty.

Using theoretical frameworks, the thesis researches the relationship between turnover, employee satisfaction, and leadership theories. It investigates themes such as functional and dysfunctional turnover as well as the effect of leadership styles on employee satisfaction, with a particular emphasis on transactional and transformational leadership.

The empirical section of the study goes into the unique setting of VT, using surveys and interviews to obtain information about turnover rates, leadership dynamics, and employee satisfaction across departments and units. The findings show variations in employees satisfaction among units, with leadership appearing as a crucial element impacting employee loyalty. Key findings indicate that units with higher staff turnover can learn from those with lower turnover rates by employing tactics such as open communication, leadership training, and employee involvement in decision-making. Furthermore, the study emphasizes the need of identifying and addressing the special needs of employees with lower levels of education in order to improve job satisfaction and prevent turnover.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste