Parturi-Kampaamo Tyylin asiakastyytyväisyysutkimus
Räisänen, Joni (2009)
Räisänen, Joni
2009
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404156525
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404156525
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaisista asiakkaista Parturi-kampaamo Tyylin asiakaskunta koostuu: asiakkaiden ikä, asuinpaikkakunta, mitä parturipalveluita he useimmiten käyttävät sekä kuinka usein he niitä käyttävät. Pääpaino oli kuitenkin asiakkaiden ennakko-odotuksissa, mielikuvissa ja kokemuksissa sekä siinä, kuinka hyvin Tyyli on onnistunut vastaamaan asiakkaiden toiveisiin.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimuksena marras-joulukuun vaihteessa. Kyselylomake oli kolmen sivun mittainen, ja siihen oli liitetty arvonta. Arvonnan tarkoituksena oli tehda kyselyyn vastaamisesta mielekkäämpää.
Asiakkaat olivatkin varsin tyytyvaisia Parturi-kampaamo Tyylin toimintaan. Aukioloajat, hinta-laatusuhde, työn lopputulos, henkilökunnan ystävällisyys ja sijainti muodostuivat Parturi-Kampaamo Tyylin kilpailuvalteiksi. Tavoitteiksi voisi listata naispuolisten asiakkaiden määrän kasvattamisen, kerran neljässä kuukaudessa asioivien käyntitiheyden nostaminen, siten että asiakkaat käyttäisivät parturipalveluita useammin ja shampoiden, hoito- ym. aineiden myynnin lisääminen.
Tutkimus toteutettiin asiakastyytyväisyystutkimuksena marras-joulukuun vaihteessa. Kyselylomake oli kolmen sivun mittainen, ja siihen oli liitetty arvonta. Arvonnan tarkoituksena oli tehda kyselyyn vastaamisesta mielekkäämpää.
Asiakkaat olivatkin varsin tyytyvaisia Parturi-kampaamo Tyylin toimintaan. Aukioloajat, hinta-laatusuhde, työn lopputulos, henkilökunnan ystävällisyys ja sijainti muodostuivat Parturi-Kampaamo Tyylin kilpailuvalteiksi. Tavoitteiksi voisi listata naispuolisten asiakkaiden määrän kasvattamisen, kerran neljässä kuukaudessa asioivien käyntitiheyden nostaminen, siten että asiakkaat käyttäisivät parturipalveluita useammin ja shampoiden, hoito- ym. aineiden myynnin lisääminen.