Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma yritykselle Etelän Autoliike Oy
Räsänen, Anni-Juulia (2024)
Räsänen, Anni-Juulia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247605
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404247605
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia sosiaalisen median markkinointisuunnitelma opinnäytetyön tekijän omalle yritykselle, Etelän Autoliike Oy:lle. Etelän Autoliike on syksyllä 2023 toimintansa aloittanut autokauppa, jonka käytössä ei ollut ennestään minkäänlaista markkinointisuunnitelmaa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten Etelän Autoliikkeen kannattaisi hyödyntää eri sosiaalisen median kanavia markkinoinnissaan. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaa on tarkoitus käyttää yrityksen markkinoinnin tukena.
Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaan tarvittavia aihealueita. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta, joka sisältää sosiaalisen median markkinointisuunnitelman yritykselle. Teoriaosuus koostuu markkinointiin liittyvistä teoksista sekä verkkolähteistä. Tutkimus sisälsi määrällisen tutkimusmenetelmän piirteitä. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin havainnointia sekä haastattelua. Havainnoinnin pohjalta vertailtiin kilpailijoiden toimintaa sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaan tarvittavia aihealueita. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta, joka sisältää sosiaalisen median markkinointisuunnitelman yritykselle. Teoriaosuus koostuu markkinointiin liittyvistä teoksista sekä verkkolähteistä. Tutkimus sisälsi määrällisen tutkimusmenetelmän piirteitä. Tutkimusmenetelminä opinnäytetyössä käytettiin havainnointia sekä haastattelua. Havainnoinnin pohjalta vertailtiin kilpailijoiden toimintaa sosiaalisessa mediassa.