Englanninkielisen asiakaspalvelun vaikutus asiakkaan ostopäätökseen
Koivukoski, Anna-Kristiina (2024)
Koivukoski, Anna-Kristiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404257861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404257861
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin englanninkielisen asiakaspalvelijan vaikutusta asiakkaan ostopäätökseen. Tavoitteena oli tutkia miten asiakas reagoi kansainväliseen asiakaspalvelijaan. Tutkimus toteutettiin yhteistyössä kahden S-ryhmään kuuluvan ketju ravintolan kanssa.
Työ toteutettiin käyttäen kyselytutkimusta. Kysely toteutettiin verkkokyselynä, joka oli saatavilla ravintoloissa QR-koodin kautta. Teoriaosuudessa keskityttiin asiakkaanostoprosessin läpi käyntiin, työvoimapulaan sekä lisämyynnin merkitykseen ravintolassa.
Tutkimuksessa selvisi asiakkaiden valmius englanninkieliseen palveluun. Suljettujen kysymysten avulla selvisi, kuinka moni vastaajista on positiivisella asenteella kansainvälisiä työtekijöitä kohtaan.
Työ toteutettiin käyttäen kyselytutkimusta. Kysely toteutettiin verkkokyselynä, joka oli saatavilla ravintoloissa QR-koodin kautta. Teoriaosuudessa keskityttiin asiakkaanostoprosessin läpi käyntiin, työvoimapulaan sekä lisämyynnin merkitykseen ravintolassa.
Tutkimuksessa selvisi asiakkaiden valmius englanninkieliseen palveluun. Suljettujen kysymysten avulla selvisi, kuinka moni vastaajista on positiivisella asenteella kansainvälisiä työtekijöitä kohtaan.