Markkinointisuunnitelma
Lappalainen, Toni (2024)
Lappalainen, Toni
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298323
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda käyttökelpoinen ja hyödyllinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle. Nykypäiväisen markkinointisuunnitelman tarkoitus on auttaa kohdeyritystä luomaan omanlainen markkinointisuunnitelma, joka vastaa heidän brändiään ja auttaa erottumaan kilpailijoista. Opinnäytetyön tarkoitus on toimia oppaana sekä auttaa kohdeyritystä ymmärtämään nykypäiväistä markkinointia paremmin. Nykypäiväinen markkinointi tuo mukanaan erilaisia tapoja, joiden avulla yritys voi tuoda itseään esille ja ihmisten tietoisuuteen. Tässä työssä käymme läpi erilaisia tapoja luoda markkinointia sekä selvennetään, miten erilaisia keinoja voi hyödyntää omassa markkinointisuunnitelmassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kasvattaa yrityksen tunnettavuutta sekä lisätä myyntiä markkinointisuunnitelman avulla.
Opinnäytetyö koostui kahdesta eri osuudesta, teoreettisesta sekä toiminallisesta osasta. Teoreettinen osa käsitteli markkinoinnin tärkeitä aihepiirejä avaten niiden tarkoituksen. Nämä tiedot koostuivat aihealueen olemassa olevasta kirjallisuudesta sekä erilaisista Internet-artikkeleista.
Toiminnallisessa osuudessa tutkittiin tarkemmin yritystä ja avattiin heidän nykytilannettaan, jotta pystyttiin luomaan markkinointisuunnitelma, joka sisältää tilanneanalyysin, kohderyhmänmäärittelyä ja strategiaa. Opinnäytteenä luodussa markkinointisuunnitelmassa hyödynnetään nykypäiväistä digitaalista markkinointia asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Yritys tulee hyödyntämään sosiaalista mediaa apuna kasvattaakseen tunnettavuutta ja luo samalla brändikuvan omasta toiminnasta muille nähtäväksi.
Opinnäytetyö koostui kahdesta eri osuudesta, teoreettisesta sekä toiminallisesta osasta. Teoreettinen osa käsitteli markkinoinnin tärkeitä aihepiirejä avaten niiden tarkoituksen. Nämä tiedot koostuivat aihealueen olemassa olevasta kirjallisuudesta sekä erilaisista Internet-artikkeleista.
Toiminnallisessa osuudessa tutkittiin tarkemmin yritystä ja avattiin heidän nykytilannettaan, jotta pystyttiin luomaan markkinointisuunnitelma, joka sisältää tilanneanalyysin, kohderyhmänmäärittelyä ja strategiaa. Opinnäytteenä luodussa markkinointisuunnitelmassa hyödynnetään nykypäiväistä digitaalista markkinointia asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Yritys tulee hyödyntämään sosiaalista mediaa apuna kasvattaakseen tunnettavuutta ja luo samalla brändikuvan omasta toiminnasta muille nähtäväksi.