Kiinteistöhuollon sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma : Kisotek Oy
Aatsinki, Kristian; Kisonen, Jemina (2024)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Aatsinki, Kristian
Kisonen, Jemina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202404298360
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehitystyö, joka on toteutettu Kisotek Oy:lle. Työn tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma, mikä voisi toimia osana yrityksen päivittäistä toimintaa. Yrityksellä ei ole aikaisempaa kokemusta sosiaalisesta mediasta, minkä vuoksi opinnäytetyön toteuttaminen oli erittäin tarpeellista ja ajankohtaista. Opinnäytetyön avulla kannustetaan toimeksiantajaa luomaan kolme sosiaalisen median pääkanavaa sekä edistämään Kisotek Oy:n markkinointia ja näkyvyyttä.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, yrityksen esittelystä ja teoria- sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuus jakautuu neljään päälukuun: markkinointiviestintään, markkinointisuunnitelmaan, sosiaaliseen mediaan ja digitaaliseen markkinointiin. Markkinointiviestintää ja digitaalista markkinointia käsitellään yleisellä tasolla, sosiaalisen median luvussa perehdytään Facebookin, Instagramin ja TikTokin markkinoinnin välineisiin ja markkinointisuunnitelma pitää sisällään nykytila-, toimintaympäristö-, kysyntä-, kilpailija- ja asiakasanalyysin sekä SOSTAC-mallin.
Sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma on toteutettu teoreettista tietoperustaa hyödyntäen sekä toimeksiantajan tarpeita tarkastellen ja tiivistä yhteistyötä tehden. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma pitää sisällään Facebookin, Instagramin sekä TikTokin suunnitelman ja se rakentuu nykytila-analyysin, kohderyhmän- ja tavoitteiden määrittelyn, strategian, markkinoinnin vuosikellon sekä seurannan ympärille. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi toteutuskelpoinen sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma, mikä soveltuu osaksi yrityksen arkea ja vastaa toimeksiantajan tarpeita. Suunnitelma tarjoaa Kisotek Oy:lle selkeän kuvan sosiaalisen median markkinoinnin mahdollisuuksista sekä tavoista, joilla yritys voisi hyötyä sosiaalisen median alustoista, jotta tunnettuutta ja näkyvyyttä saataisiin kasvatettua.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, yrityksen esittelystä ja teoria- sekä toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuus jakautuu neljään päälukuun: markkinointiviestintään, markkinointisuunnitelmaan, sosiaaliseen mediaan ja digitaaliseen markkinointiin. Markkinointiviestintää ja digitaalista markkinointia käsitellään yleisellä tasolla, sosiaalisen median luvussa perehdytään Facebookin, Instagramin ja TikTokin markkinoinnin välineisiin ja markkinointisuunnitelma pitää sisällään nykytila-, toimintaympäristö-, kysyntä-, kilpailija- ja asiakasanalyysin sekä SOSTAC-mallin.
Sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma on toteutettu teoreettista tietoperustaa hyödyntäen sekä toimeksiantajan tarpeita tarkastellen ja tiivistä yhteistyötä tehden. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma pitää sisällään Facebookin, Instagramin sekä TikTokin suunnitelman ja se rakentuu nykytila-analyysin, kohderyhmän- ja tavoitteiden määrittelyn, strategian, markkinoinnin vuosikellon sekä seurannan ympärille. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi toteutuskelpoinen sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma, mikä soveltuu osaksi yrityksen arkea ja vastaa toimeksiantajan tarpeita. Suunnitelma tarjoaa Kisotek Oy:lle selkeän kuvan sosiaalisen median markkinoinnin mahdollisuuksista sekä tavoista, joilla yritys voisi hyötyä sosiaalisen median alustoista, jotta tunnettuutta ja näkyvyyttä saataisiin kasvatettua.