Ravintolan visuaalinen identiteetti : tarinallistaminen ja brändikokemus
Hintikka, Minna (2024)
Hintikka, Minna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405028788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405028788
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on visuaalisen identiteetin konseptin suunnittelu uudelle helsinkiläiselle ravintolalle. Käsittelen aihetta kokonaisvaltaisen brändikokemuksen ja tarinankerronnan näkökulmasta. Suunnitteluprosessin tuloksena esittelen ravintolan uuden nimen ja tarinan sekä visuaalisen identiteetin, johon kuuluu logo, värit, typografia, valokuva- ja tilan tunnelmakonsepti sekä ilmeen sovelluksia.
Tutkimusosuudessa keskitytään brändin tehtävään ja brändikokemuksen, sekä miten yritys voi kertoa tarinaa ja mikä sen merkitys on kokemuksen kannalta. Lisäksi käsitellään sitä, millainen vaikutus ympäristöllä on ihmiseen ja mikä on graafisen suunnittelun rooli narratiivisten ympäristöjen ja tilallisten kokonaisuuksien luomisessa.
Tavoitteena oli suunnitella visuaalisesti ja tarinankerronnallisesti miellyttävä, yhtenäinen kokonaisuus. Valinnat perustuvat yhdessä asiakkaan kanssa määriteltyyn ravintolan brändin ytimeen ja arvoihin, sekä valitun kohderyhmän ja alueen tyyliin. The subject of my thesis is to design a visual identity concept for a new restaurant in Helsinki. The approach dives into the holistic brand experience and storytelling. As a result of the design process, I will introduce the restaurant’s new name and story, and its visual identity including logo, colors, typography, photography and spatial ambiance concept, and applications of the brand identity.
The research segment focuses on the role of the brand and brand experience, exploring how a company can narrate its story and its significance in shaping the holistic experience. In addition, it covers the impact of environment on people and the role of graphic design in designing narrative environments and spatial experiences.
The objective was to create a visually and narratively pleasing, cohesive visual identity. The design choices are grounded in the core values of the restaurant’s brand, as defined collaboratively with the client, and align with the style of the chosen target audience and location.
Tutkimusosuudessa keskitytään brändin tehtävään ja brändikokemuksen, sekä miten yritys voi kertoa tarinaa ja mikä sen merkitys on kokemuksen kannalta. Lisäksi käsitellään sitä, millainen vaikutus ympäristöllä on ihmiseen ja mikä on graafisen suunnittelun rooli narratiivisten ympäristöjen ja tilallisten kokonaisuuksien luomisessa.
Tavoitteena oli suunnitella visuaalisesti ja tarinankerronnallisesti miellyttävä, yhtenäinen kokonaisuus. Valinnat perustuvat yhdessä asiakkaan kanssa määriteltyyn ravintolan brändin ytimeen ja arvoihin, sekä valitun kohderyhmän ja alueen tyyliin.
The research segment focuses on the role of the brand and brand experience, exploring how a company can narrate its story and its significance in shaping the holistic experience. In addition, it covers the impact of environment on people and the role of graphic design in designing narrative environments and spatial experiences.
The objective was to create a visually and narratively pleasing, cohesive visual identity. The design choices are grounded in the core values of the restaurant’s brand, as defined collaboratively with the client, and align with the style of the chosen target audience and location.