Markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaalisessa mediassa : Lumiloitsun huskyt
Okkonen, Hilkka (2024)
Okkonen, Hilkka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405038954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405038954
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsittelin markkinointiviestinnän toteuttamista sosiaalisessa mediassa eli somessa. Markkinointiviestintäsuunnitelma luotiin Kalajoella toimivalla Lumiloitsun huskyt nimiselle yritykselle. Työn tavoitteena oli tarkastella yrityksen nykytilaa ja luoda toimintaansa aloittavalle yritykselle brändiä ja lisätä yrityksen tunnettavuutta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joka koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman tärkeyttä sekä käsitellään sosiaalista mediaa. Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointiviestinnän tavoitteita, kohderyhmä, markkinointistrategiaa ja digitaalista markkinointiviestintää.
Toiminnallisessa osuudessa toimeksiantajayritykselle rakennettiin markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaaliseen mediaan. Työn lopputuloksena saatiin selkeä ja helppolukuinen markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaaliseen mediaan. Markkinointiviestintäsuunnitelman tekemiseen käytettiin tekijän omaa osaamista sekä tukena alan kirjallisuutta. Suunnitelma on rakennettu sillä tavalla, että se auttaa toimeksiantajaa saavuttamaan tavoitteet.
Opinnäytetyön lopussa on tekijän tiivistelmä omista tärkeimmistä pohdinnoista sekä arvio siitä, miten oma oppiminen kehittyi prosessin aikana. Toiminnallinen tuotos on työn liitteenä.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen työ, joka koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointiviestintäsuunnitelman tärkeyttä sekä käsitellään sosiaalista mediaa. Teoriaosuudessa käytiin läpi markkinointiviestinnän tavoitteita, kohderyhmä, markkinointistrategiaa ja digitaalista markkinointiviestintää.
Toiminnallisessa osuudessa toimeksiantajayritykselle rakennettiin markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaaliseen mediaan. Työn lopputuloksena saatiin selkeä ja helppolukuinen markkinointiviestintäsuunnitelma sosiaaliseen mediaan. Markkinointiviestintäsuunnitelman tekemiseen käytettiin tekijän omaa osaamista sekä tukena alan kirjallisuutta. Suunnitelma on rakennettu sillä tavalla, että se auttaa toimeksiantajaa saavuttamaan tavoitteet.
Opinnäytetyön lopussa on tekijän tiivistelmä omista tärkeimmistä pohdinnoista sekä arvio siitä, miten oma oppiminen kehittyi prosessin aikana. Toiminnallinen tuotos on työn liitteenä.