Nemessis : brändi-ilmeen luominen uudelle korvakoruyritykselle
Sokura, Essi (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069354
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069354
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee brändikonseptin luomista käsin tekemilleni korvakoruille. Pääpaino opinnäytetyössä ei ole itse tuotteiden esittely, vaan korumarkkinoiden brändimaailman ymmärtäminen, yrityksen perustamiselle oleellisen tiedon kerääminen ymmärrettävään muotoon, sekä lopulta brändin luominen tuotteen ympärille.
Tutkimusosuudessa käsitellään brändäykseen liittyvää teoriaa ja työkaluja, sekä sovelletaan näitä käytännössä pienyrityksen brändisuunnittelussa. Teorian jälkeen siirrytään markkinatutkimuksen sovelluksiin.
Tutkimusmenetelminä ovat benchmarkkaus muista suomalaisista korualan kilpailijoista, kyselylomake kohdennetulle asiakasryhmälle sekä sen tuottamien tulosten analysointi. Näiden pohjalta luodaan visuaalinen brändi-ilmekonsepti ja havainnekuvia valmiista brändistä Adobe Illustrator -ohjelmistolla.
Työssä pyritään määrittelemään valittua kohderyhmää puhutteleva, mielenkiintoinen ja uniikki visuaalinen ilme, sekä luomaan brändille ääni, joka tulisi erottumaan kilpailijoista. This thesis is about creating a brand concept for my handmade earrings. The main focus of the thesis is not the presentation of the products themselves, but rather understanding the brand world of the jewelry market, collecting the essential information for setting up the company in an understandable form, and finally creating a brand around the product.
The research part it deals with the theory and tools related to branding and applies these in practice in the brand design of a small company. After this, we move on to the applications of market research.
The research methods include a benchmarking of other Finnish jewelry industry competitors, a questionnaire for a targeted customer group, and an analysis of the results it produces. Based on these, a visual brand expression concept and visual images of the finished brand are created using Adobe Illustrator software.
The work aims to define an interesting and unique visual look that appeals to the chosen target group, and to create a voice for the brand that would stand out from the competition.
Tutkimusosuudessa käsitellään brändäykseen liittyvää teoriaa ja työkaluja, sekä sovelletaan näitä käytännössä pienyrityksen brändisuunnittelussa. Teorian jälkeen siirrytään markkinatutkimuksen sovelluksiin.
Tutkimusmenetelminä ovat benchmarkkaus muista suomalaisista korualan kilpailijoista, kyselylomake kohdennetulle asiakasryhmälle sekä sen tuottamien tulosten analysointi. Näiden pohjalta luodaan visuaalinen brändi-ilmekonsepti ja havainnekuvia valmiista brändistä Adobe Illustrator -ohjelmistolla.
Työssä pyritään määrittelemään valittua kohderyhmää puhutteleva, mielenkiintoinen ja uniikki visuaalinen ilme, sekä luomaan brändille ääni, joka tulisi erottumaan kilpailijoista.
The research part it deals with the theory and tools related to branding and applies these in practice in the brand design of a small company. After this, we move on to the applications of market research.
The research methods include a benchmarking of other Finnish jewelry industry competitors, a questionnaire for a targeted customer group, and an analysis of the results it produces. Based on these, a visual brand expression concept and visual images of the finished brand are created using Adobe Illustrator software.
The work aims to define an interesting and unique visual look that appeals to the chosen target group, and to create a voice for the brand that would stand out from the competition.