Brändisparrauspalvelun kehittäminen yritysten brändityön tueksi
Korhonen, Elisa (2024)
Korhonen, Elisa
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069590
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069590
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitettiin luovalla alalla toimivalle toimeksiantajayritykselle brändisparrauspalvelun konsepti. Palvelukonseptin tarkoituksena on auttaa yrityksiä tunnistamaan vahvuutensa ja tekijät aidon ja toimivan brändin taustalla. Palvelun kohderyhmä on pienet yritykset, jotka kaipaavat ammattilaisen apua brändin kehittämiseen. Opinnäytetyön motivaationa oli kiinnostus kasvattaa yritysten tietoisuutta brändin hyödyistä. Lisäksi haluttiin kehittää palvelu, joka lisäisi brändityön yhteisöllisyyttä.
Palvelua kehitettäessä käytettiin tutkimusmenetelminä kahta haastattelua, vertailuanalyysiä ja ideariiheä. Brändisparrauspalvelun toimivuutta kokeiltiin palvelupilotilla. Lisäksi opinnäytetyössä tutustuttiin yrittäjien bränditietoisuuteen.
Lopputuloksena opinnäytetyössä on brändisparrauspalvelun kiteytys ja analyysi, miten palvelu näkyy pilottiin osallistuneen yrityksen brändissä.
Palvelua kehitettäessä käytettiin tutkimusmenetelminä kahta haastattelua, vertailuanalyysiä ja ideariiheä. Brändisparrauspalvelun toimivuutta kokeiltiin palvelupilotilla. Lisäksi opinnäytetyössä tutustuttiin yrittäjien bränditietoisuuteen.
Lopputuloksena opinnäytetyössä on brändisparrauspalvelun kiteytys ja analyysi, miten palvelu näkyy pilottiin osallistuneen yrityksen brändissä.