Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma autokorjaamolle

Nikander, Heidi (2024)

Avaa tiedosto
Nikander_Heidi.pdf (2.935Mt)
Lataukset: 


Nikander, Heidi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202405069403
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, joka antaa hetki sitten yritystoiminnan perustaneelle toimeksiantajalle valmiuden menestyä sosiaalisen median markkinoinnissa. Markkinointisuunnitelma painottuu sosiaaliseen mediaan ja suunnitelman tavoitteena on lisätä autokorjaamon näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa sekä kasvattaa autokorjaamon sosiaalisen median kanavien seuraajamääriä orgaanista näkyvyyttä käyttäen. Toimeksiantajan tavoitteen ja konkreettisen ongelman perusteella opinnäytetyö päätettiin toteuttaa toiminnallisena opinnäytetyönä.

Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoreettinen osuus käsittelee digitaalista markkinointia, digitaalisen markkinoinnin strategiaa, sisällöntuotantoa, sosiaalista mediaa ja sosiaalisen median kanavia. Toiminnallinen osuus puolestaan koostuu autokorjaamolle tehdystä SWOT-analyysista ja kilpailijakartoituksesta, jonka tarkoituksena oli selvittää autokorjaamon valmiutta markkinointisuunnitelman toteuttamiseen sekä kartoittaa kilpailijoiden toimintaa sosiaalisessa mediassa. Toiminnallisessa osuudessa autokorjaamolle luotiin myös kolme asiakaspersoonaa, jota sosiaalisen median markkinointisuunnitelmalla lähdettiin tavoittelemaan.

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma koostettiin opinnäytetyössä esitetyistä osa-alueista, jonka pohjalta toimeksiantajalle luotiin Plandisc ohjelmalla digitaalinen vuosikello. Vuosikellon tarkoitus on tiivistää markkinointisuunnitelma visuaaliseen muotoon, jolloin toimeksiantajan on helpompi toteuttaa suunniteltuja markkinointitoimenpiteitä. Vuosikelloon liitettiin lisäksi viikkokalenteri, josta toimeksiantaja näkee tarvittaessa viikoittaiset markkinoinnin toimenpiteet avaamatta vuosikelloa.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi kokonaisvaltainen sosiaalisen median markkinoinnin vuosikello, joka luotiin vuodelle 2024–2025. Opinnäytetyö antoi myös kattavan teoriaosuuden ansiosta toimeksiantajalle valmiudet lisätä tai muokata vuosikelloon kirjattuja toimenpiteitä, kun sosiaalisen median kanaviin asetetuista mittareista saadaan kattavaa dataa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste