Displayn suunnittelu huulivoiteille sekä tuotekuvaukset : case: Usva Cosmetics
Aalto, Marianne (2024)
Aalto, Marianne
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910398
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910398
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona Usva Cosmetics luonnonkosmetiikkabrändille. Suunnittelukohteena oli display eli myyntiteline huulivoiteille sekä tuotekuvaukset kaikille brändin tuotteille. Suunnittelutyö koostui rakenne- ja graafisesta suunnittelusta sekä valokuvauksesta. Tutkimusmenetelminä käytettiin kirjallista aineistoa, vertailuanalyysiä, havainnointia, prototypointia, mallinnusta, kyselyä sekä käyttäjätestausta.
Displayn tavoite on pitää huulivoidepakkaukset siististi esillä myymäläympäristössä, lisätä myyntiä ja brändin näkyvyyttä. Rakennesuunnittelussa keskityttiin käytännöllisyyteen sekä helppoon kasattavuuteen. Graafisen ilmeen haluttiin olevan yhtenäinen kokonaisuus huulivoidepakkausten ilmeen kanssa. Suunnittelutyön tueksi tutustuttiin Usva Cosmetics brändiin, joka samanaikaisesti uudisti brändi–ilmettään.
Tuotekuvissa keskityttiin uudistuneen brändi–ilmeen ilmentämiseen kuvien kautta. Kuvamateriaalia hankittiin verkkosivuja, jälleenmyyjiä sekä sosiaalista mediaa varten.
Henkilökohtainen tavoite opinnäytetyössä oli kehittyä ja monipuolistua muotoilijana. Työ oli opettavainen ja vahvisti omaa osaamista. Thesis is accomplished as a collaboration with natural cosmetics brand Usva Cosmetics. The project’s goal was to design a display for lip balms and organize a photo shoot for all Usva Cosmetics products. The design work included structural packaging design, graphic design and photography. Benchmarking, literature review, observation, prototyping, modeling, user journey and user test were used as research methods.
The goal of the display is to keep lip balms well-organized in store environment, increase sales and brand visibility. The structural packaging design focused on usability and easy assembling. The graphic design was intended to be a coherent entity with the design of the lip balm packaging. The Usva Cosmetics brand was studied to support the design work. With the new packaging, the company renewed its entire brand look at the same time.
The focus on the photo shoot was to express the renewed brand identity through images. The photos were acquired to websites, retailers and social media.
The goal of the thesis was to develop and diversify as a designer. The process was educational and strengthened professional competences.
Displayn tavoite on pitää huulivoidepakkaukset siististi esillä myymäläympäristössä, lisätä myyntiä ja brändin näkyvyyttä. Rakennesuunnittelussa keskityttiin käytännöllisyyteen sekä helppoon kasattavuuteen. Graafisen ilmeen haluttiin olevan yhtenäinen kokonaisuus huulivoidepakkausten ilmeen kanssa. Suunnittelutyön tueksi tutustuttiin Usva Cosmetics brändiin, joka samanaikaisesti uudisti brändi–ilmettään.
Tuotekuvissa keskityttiin uudistuneen brändi–ilmeen ilmentämiseen kuvien kautta. Kuvamateriaalia hankittiin verkkosivuja, jälleenmyyjiä sekä sosiaalista mediaa varten.
Henkilökohtainen tavoite opinnäytetyössä oli kehittyä ja monipuolistua muotoilijana. Työ oli opettavainen ja vahvisti omaa osaamista.
The goal of the display is to keep lip balms well-organized in store environment, increase sales and brand visibility. The structural packaging design focused on usability and easy assembling. The graphic design was intended to be a coherent entity with the design of the lip balm packaging. The Usva Cosmetics brand was studied to support the design work. With the new packaging, the company renewed its entire brand look at the same time.
The focus on the photo shoot was to express the renewed brand identity through images. The photos were acquired to websites, retailers and social media.
The goal of the thesis was to develop and diversify as a designer. The process was educational and strengthened professional competences.