Tarinallistettu brändikirja : case: GoBros Oy
Himanen, Karoliina (2024)
Himanen, Karoliina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910496
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910496
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tarinallisen brändikirjan suunnittelu ja toteutus yritysasiakas GoBros Oy:lle Työ tehtiin toimeksiantona GoBros Oy:n toiveiden mukaisesti ammattikorkeakoulututkinnon puitteissa. Työn tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa tarinallistettu brändikirja. Prosessissa yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin brändi-identiteetti ja visuaalinen identiteetti. Brändikirjan tavoitteena oli erillistää brändi ja graafinen ohjeisto toisistaan. Yritys halusi hyödyntää brändikirjaa jatkokäytössä monipuolisesti, minkä vuoksi jokainen sivu suunniteltiin ja toteutettiin itsenäisesti hyödynnettäviksi osiksi.
Kehittämistehtävän keskiössä oli brändimuotoilu ja tarinallistaminen. Aiheeseen syvennyttiin hyödyntäen alan kirjallisuutta. Opinnäytetyössä hyödynnettiin sähköisten ja kirjallisten lähteiden lisäksi, kyselyitä, haastatteluja, analyysejä ja luovia menetelmiä. Menetelmäsuuntaus pohjautui kvalitatiiviseen eli laadulliseen tutkimukseen.
Lopputuloksena syntyi tarinallistettu brändikirja, johon sisältyy sekä brändi-, että visuaalinen identiteetti. Asiakkaan kanssa tehtiin koko prosessin ajan tiivistä yhteistyötä ja lopputulos oli asiakkaalle mieleinen. Yritys aikoo ottaa lopputuotoksen käyttöönsä.
Kehittämistehtävän keskiössä oli brändimuotoilu ja tarinallistaminen. Aiheeseen syvennyttiin hyödyntäen alan kirjallisuutta. Opinnäytetyössä hyödynnettiin sähköisten ja kirjallisten lähteiden lisäksi, kyselyitä, haastatteluja, analyysejä ja luovia menetelmiä. Menetelmäsuuntaus pohjautui kvalitatiiviseen eli laadulliseen tutkimukseen.
Lopputuloksena syntyi tarinallistettu brändikirja, johon sisältyy sekä brändi-, että visuaalinen identiteetti. Asiakkaan kanssa tehtiin koko prosessin ajan tiivistä yhteistyötä ja lopputulos oli asiakkaalle mieleinen. Yritys aikoo ottaa lopputuotoksen käyttöönsä.