Brändihahmon luominen : brändihahmon suunnittelu ja animaatioiden tuottaminen Inspiroiva Creativelle
Sandin, Lele (2024)
Avaa tiedosto
Liite 1
Liite 2
Liite 3
Liite 4
Liite 5
Lataukset:
Sandin, Lele
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910516
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024050910516
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suunniteltiin brändihahmo ja toteuttiin animaatioita tätä brändihahmoa hyödyntäen. Työ tehtiin toimeksiantona videotuotantoyhtiö Inspiroiva Creative Oy:lle.
Alussa käytiin läpi Inspiroiva Creativen brändiohjeistusta. Tätä seurasi teoriaosuus, jossa käytiin lähteiden avulla läpi brändihahmojen historiaa ja hyötyjä, ja hahmosuunnittelun ja vektorigrafiikan perusteita. Työ koostettiin artikkeleista, blogikirjoituksista ja asiantuntevista YouTube-videoista.
Tavoitteena oli luoda muistettava ja erottuva brändihahmo, jota voidaan hyödyntää yrityksen myymien palveluiden markkinoinnissa ja käyttää kevennyksenä yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Toteutettujen animaatioiden avulla saatiin selville suunnitellun brändihahmon kehityskohdat. Brändihahmon kehittäminen jatkuu opinnäytetyön jälkeen. The aim of this bachelor’s thesis was to design a brand character and produce animations utilizing that character. The work was carried out as a commission for a video production company, Inspiroiva Creative Ltd.
The first phase involved reviewing Inspiroiva Creative’s branding guidelines. This was followed by a theoretical section, with the history and benefits of brand characters, the fundamentals of good character design and basic information about vector graphics. The work was compiled from articles, blog posts and YouTube videos.
The goal was to create a memorable and distinctive brand character that could be used in the company’s marketing and as an amusing addition on the company’s social media platforms. The produced animations helped with finding the development areas of the designed brand character. The development of the brand character will continue after the completion of the thesis.
Alussa käytiin läpi Inspiroiva Creativen brändiohjeistusta. Tätä seurasi teoriaosuus, jossa käytiin lähteiden avulla läpi brändihahmojen historiaa ja hyötyjä, ja hahmosuunnittelun ja vektorigrafiikan perusteita. Työ koostettiin artikkeleista, blogikirjoituksista ja asiantuntevista YouTube-videoista.
Tavoitteena oli luoda muistettava ja erottuva brändihahmo, jota voidaan hyödyntää yrityksen myymien palveluiden markkinoinnissa ja käyttää kevennyksenä yrityksen sosiaalisen median kanavissa. Toteutettujen animaatioiden avulla saatiin selville suunnitellun brändihahmon kehityskohdat. Brändihahmon kehittäminen jatkuu opinnäytetyön jälkeen.
The first phase involved reviewing Inspiroiva Creative’s branding guidelines. This was followed by a theoretical section, with the history and benefits of brand characters, the fundamentals of good character design and basic information about vector graphics. The work was compiled from articles, blog posts and YouTube videos.
The goal was to create a memorable and distinctive brand character that could be used in the company’s marketing and as an amusing addition on the company’s social media platforms. The produced animations helped with finding the development areas of the designed brand character. The development of the brand character will continue after the completion of the thesis.