Asiakasryhmittely ja niiden kannattavuus
Väisänen, Riku (2024)
Väisänen, Riku
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051210961
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051210961
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia Masterkilpi Oy:lle asiakasryhmät toimialan mukaisesti toiminnanohjausjärjestelmään ja tarkastella asiakasryhmien ostokäyttäytymistä.
Asiakasryhmien mukaan saadaan tietoa niiden osuudesta yrityksen kokonaismyynnistä ja myyntitapahtumista sekä voidaan vertailla asiakasryhmittäin edellisen vuoden myyntiä kuluvan vuoden myyntiin. Työ sisältää salaisen liiteosan.
Asiakasryhmien mukaan saadaan tietoa niiden osuudesta yrityksen kokonaismyynnistä ja myyntitapahtumista sekä voidaan vertailla asiakasryhmittäin edellisen vuoden myyntiä kuluvan vuoden myyntiin. Työ sisältää salaisen liiteosan.