Markkinointisuunnitelma : case GolfPoint Finland Oy
Hifumi, Anna (2024)
Hifumi, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512324
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024051512324
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona GolfPoint Finland Oy:lle. Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jonka tuloksena luotiin yritykselle markki- nointisuunnitelma. Toimeksiantajalla ei ole ollut aiemmin markkinointisuunnitelmaa, joten työn vaikutus tulevaisuuden markkinointiin on suuri. Tämän opinnäytetyön ta- voitteena oli luoda GolfPoint Finland Oy:lle markkinointisuunnitelma, mitä yritys voi käyttää sellaisenaan tai inspiraationa markkinointikampanjoissaan.
Opinnäytetyön teoriassa käsiteltiin markkinointia, eri sosiaalisten medioiden kanavien eroja sekä sosiaalisen median ja perinteisen median eroja. Yrityksen markkinointitii- min mielipiteitä ja kokemuksia sekä Internetin eri lähteitä hyödynnettiin.
Työn toiminnallisessa osuudessa toteutettiin markkinointisuunnitelma, mikä tehtiin asiakaskyselyssä ilmenneiden mielipiteiden ja tottumusten avulla. Markkinointisuunni- telmaan sisällytettiin muun muassa markkinoinnin vuosikello, ja julkaisujen määrän ja ajankohtien suunnittelua.
Opinnäytetyön teoriassa käsiteltiin markkinointia, eri sosiaalisten medioiden kanavien eroja sekä sosiaalisen median ja perinteisen median eroja. Yrityksen markkinointitii- min mielipiteitä ja kokemuksia sekä Internetin eri lähteitä hyödynnettiin.
Työn toiminnallisessa osuudessa toteutettiin markkinointisuunnitelma, mikä tehtiin asiakaskyselyssä ilmenneiden mielipiteiden ja tottumusten avulla. Markkinointisuunni- telmaan sisällytettiin muun muassa markkinoinnin vuosikello, ja julkaisujen määrän ja ajankohtien suunnittelua.