Viherpesun vaikutus kuluttuja käyttäytymiseen
Ibishi, Ardita (2024)
Ibishi, Ardita
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013318
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013318
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä keskitytään selvittämään tehtyjen tutkimusten pohjalta kuluttaja käyttäytymistä viherpesun ilmetessä.
Opinnäytetyössä käsitellään markkinoinnin käsitteitä lyhyesti sekä kuluttaja käyttäytymistä sekä kuluttajan ostokäyttäytymisen vaikuttaviin tekijöihin. Opinnäytetyössä käydään läpi myös kirjallisuuskatsauksen tutkimusmenetelmiä ja eroavaisuuksia esitetyissä tutkimusmenetelmissä.
Opinnäytetyössä käytetyissä tutkimuksissa paljastui kuluttajiin vaikuttavat viherpesun vaikutukset ja miten kuluttajan olemassa oleva tieto vaikutti kuluttajan skeptisyyteen tuotetta tai palvelua kohtaan.
Opinnäytetyössä käsitellään markkinoinnin käsitteitä lyhyesti sekä kuluttaja käyttäytymistä sekä kuluttajan ostokäyttäytymisen vaikuttaviin tekijöihin. Opinnäytetyössä käydään läpi myös kirjallisuuskatsauksen tutkimusmenetelmiä ja eroavaisuuksia esitetyissä tutkimusmenetelmissä.
Opinnäytetyössä käytetyissä tutkimuksissa paljastui kuluttajiin vaikuttavat viherpesun vaikutukset ja miten kuluttajan olemassa oleva tieto vaikutti kuluttajan skeptisyyteen tuotetta tai palvelua kohtaan.