Markkinointivideo Nokia Oyj:lle: Mitä tulee ottaa huomioon ison yrityksen markkinointivideon teossa
Amaru, Zoraya (2024)
Amaru, Zoraya
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052013486
Tiivistelmä
Yritykset kilpailevat näkyvyydestä sosiaalisessa mediassa enemmän kuin koskaan. Kun yritys käy läpi uudelleenbrändäyksen, on tärkeää, että myös markkinointivideo on ajan tasalla. Videoiden katselu on kasvanut merkittävästi, ja videot saavuttavat yhä laajemman yleisön sosiaalisessa mediassa. Videoiden lyhyt kesto ei estä niiden tarjoaman tiedon määrää, ja niiden visuaalinen sekä tunneperäinen vaikutus auttaa saavuttamaan näkyvyyttä. Monet yritykset hyödyntävät videoita markkinoinnissaan, sillä ne kasvattavat yrityksen saavutettavuutta. Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee Nokia Oyj:n pääkonttorin markkinointivideon suunnittelua ja toteutusta. Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa tuotetun markkinointivideon tavoite on lisätä Nokia Oyj:n kiinnostavuutta työnantajana ja kuvata Nokia Espoo Kampuksen elämää mahdollisimman monipuolisesti. Lisäksi käsittelemme videon tuotantoprosessia, eli mitä markkinointivideon työstö isolle yritykselle vaatii. Opinnäytetyön teoriapohjassa keskitytään viestintään, brändäykseen, videomarkkinointiin ja onnistuneen markkinointivideon suunnitteluun. Opinnäytetyön toiminnallisessa osassa kerrotaan tarkasti opinnäytetyön toimeksiannon suorituksesta, markkinointivideon suunnittelusta toteutukseen ja mitä markkinointivideon työstö vaati. Lopussa käsittelen myös omia mietteitäni toiminnallisesta osuudesta. Opinnäytetyön osana toteutettu markkinointivideo on esitetty liitteenä (Julkaisematon Liite 1).