Instagram-markkinoinnin kehittäminen yritykselle Smart Work Plaza
Haapa-aho, Saija (2024)
Haapa-aho, Saija
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052214203
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052214203
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa kehittämisideoita Smart Work Plazan Instagram-markkinoinnin tueksi. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Smart Work Plaza. Opinnäytetyössä annettiin konkreettisia ehdotuksia yritykselle Instagram-markkinoinnin kehittämiseen. Näiden kehitysten tarkoituksena on laajentaa yrityksen Instagram-tilin seuraajakuntaa ja houkutella lisää asiakkaita.
Tutkimus toteutettiin laadullisin ja määrällisin tutkimusmenetelmin. Tutkimusmenetelminä käytettiin kyselyä ja benchmarkingia. Kysely toteutettiin Smart Work Plazan Instagramin tarinat-osiossa visuaalisesti hyödyntäen Instagramin omia kyselytyökaluja. Kyselyn avulla yritys voi parantaa Instagram-markkinointiaan vastaamaan paremmin seuraajien tarpeisiin. Benchmarking toteutettiin vertailemalla kilpailijoiden Instagram-markkinointia. Benchmarkingin avulla vertailtiin kilpailijoiden heikkouksia ja vahvuuksia. Benchmarkingin ja kyselyn tuloksia hyödynnettiin kehitysideoiden luomisessa.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui markkinoinnin kehittämisestä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä Instagram-markkinoinnista. Instagram-markkinoinnista käsiteltiin tarkemmin trendit, visuaalisuus ja algoritmi. Lisäksi käsiteltiin business ja co-working käsitteet sekä tilojen markkinointia.
Tutkimusmenetelmistä kerättyjen tulosten pohjalta, syntyi kehittämisideoita Instagram-markkinointiin. Keskeisiksi kehitysideoiksi nousivat sisällön monipuolistaminen erilaisten kuvien ja videoiden avulla, lisäten samalla helpommin lähestyttävää ja yrityksen kulttuuria esiin tuovaa sisältöä. Visuaalisen ilmeen kehittäminen ja brändin tunnistettavuuden parantaminen olivat tärkeitä kehityskohteita. Lisäksi kehitysideana ehdotettiin vuorovaikutteisempaa sisältöä, kuten kyselyitä ja arvontoja, sekä yhteistyötä muiden yritysten kanssa laajemman yleisön tavoittamiseksi. Kehittämisideoiden avulla yritys voi parantaa markkinoinnin tuloksia ja tarkoituksena on kasvattaa Smart Work Plazan asiakasmäärää tämän kehityksen myötä. Toimeksiantaja palautteen mukaan Smart Work Plaza aikoo kehittää Instagram-markkinointiaan hyödyntäen opinnäytetyön tuloksia ja lisäten Instagram-markkinointiin resursseja.
Tutkimus toteutettiin laadullisin ja määrällisin tutkimusmenetelmin. Tutkimusmenetelminä käytettiin kyselyä ja benchmarkingia. Kysely toteutettiin Smart Work Plazan Instagramin tarinat-osiossa visuaalisesti hyödyntäen Instagramin omia kyselytyökaluja. Kyselyn avulla yritys voi parantaa Instagram-markkinointiaan vastaamaan paremmin seuraajien tarpeisiin. Benchmarking toteutettiin vertailemalla kilpailijoiden Instagram-markkinointia. Benchmarkingin avulla vertailtiin kilpailijoiden heikkouksia ja vahvuuksia. Benchmarkingin ja kyselyn tuloksia hyödynnettiin kehitysideoiden luomisessa.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui markkinoinnin kehittämisestä, sosiaalisen median markkinoinnista sekä Instagram-markkinoinnista. Instagram-markkinoinnista käsiteltiin tarkemmin trendit, visuaalisuus ja algoritmi. Lisäksi käsiteltiin business ja co-working käsitteet sekä tilojen markkinointia.
Tutkimusmenetelmistä kerättyjen tulosten pohjalta, syntyi kehittämisideoita Instagram-markkinointiin. Keskeisiksi kehitysideoiksi nousivat sisällön monipuolistaminen erilaisten kuvien ja videoiden avulla, lisäten samalla helpommin lähestyttävää ja yrityksen kulttuuria esiin tuovaa sisältöä. Visuaalisen ilmeen kehittäminen ja brändin tunnistettavuuden parantaminen olivat tärkeitä kehityskohteita. Lisäksi kehitysideana ehdotettiin vuorovaikutteisempaa sisältöä, kuten kyselyitä ja arvontoja, sekä yhteistyötä muiden yritysten kanssa laajemman yleisön tavoittamiseksi. Kehittämisideoiden avulla yritys voi parantaa markkinoinnin tuloksia ja tarkoituksena on kasvattaa Smart Work Plazan asiakasmäärää tämän kehityksen myötä. Toimeksiantaja palautteen mukaan Smart Work Plaza aikoo kehittää Instagram-markkinointiaan hyödyntäen opinnäytetyön tuloksia ja lisäten Instagram-markkinointiin resursseja.