Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen brändin kehittäminen

Junkkari, Petri (2014)

 
Avaa tiedosto
Junkkari_petri.pdf (1.084Mt)
Lataukset: 


Junkkari, Petri
Laurea-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121019266
Tiivistelmä
Suomalaisten yritysten tulisi kiinnittää enemmän huomiota yritystensä brändeihin, eikä vain antaa brändin kehittyä itsekseen ilman mitään suuntaa. Brändin kehittämiseen on monia työkaluja, ja aina brändin kehittäminen ei vaadi suurta rahallista panosta.

Tässä työssä tutkittiin kohdeyritykseksi valitun yrityksen keinoja kehittää yritysbrändiään sisäisesti asiakkaille. Tutkimuksessa haettiin brändin kehittämiseen parhaat keinot kohdeyritykselle, joilla brändin kehittäminen saatiin käyntiin vaivattomasti. Lisäksi tutkimuksen tarkoituksena oli saada koko yritys brändin taakse.

Haastattelukyselyn, joka tehtiin kuudelle kohdeyrityksen asiakkaalle, avulla saatiin tietoa brändin nykytilasta. Tietoa saatiin esimerkiksi: minkälaisena brändinä asiakkaat pitävät kohdeyritystä, millaisen kuvan kohdeyrityksen yritysbrändi antaa asiakkaille, kuinka kohdeyrityksen brändi pärjää kilpailijoitaan vastaan ja kuinka brändiä asiakkaiden mielestä tulisi kehittää.

Tutkimus oli toiminnallinen. Toiminnallinen tutkimus liittyy aina johonkin tapaukseen, ja tässä tutkimuksessa kohdeyrityksen brändin kehittämiseen. Tämän tyyppiselle tutkimukselle on ominaista toiminnan samanaikainen kehittäminen ja tutkiminen. Lisäksi tutkimuksella on tarkoitus saavuttaa käytännöllistä hyötyä kohdeyritykselle.

Tutkimuksen raporttiosuus muodostui teoriaosuudesta, yritysbrändin kehittämisestä ja yhteenvedosta, joissa vastattiin tutkimuskysymyksiin ja esitettiin ehdotuksia jatkotutkimustoimenpiteiksi. Teoriaosuudessa käsiteltiin brändiä ja vahvasti brändiin liittyviä termejä, ja kehittämispuolella esiteltiin, kuinka kohdeyritys pystyy kehittämään yritysbrändiään.

Tutkimuksen kehittämisideoiden avulla kohdeyritys pystyy kehittämään brändiään ilman, että siihen tarvitsee panna paljon rahallista pääomaa.

Tutkimus antaa myös muille yrityksille mahdollisuuden saada ideoita oman brändin kehittämiseen ja harkita tutkimuksen kehittämisideoiden soveltuvuutta omaan yritykseensä.

Asiasanat: brandi, yritysbrandi, brandin kehittaminen, maine ja imago
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste