• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mökkikylän palveluiden laadun tutkiminen ja kehittäminen

Kemppi, Katja; Mäkinen, Lotta (2014)

 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
kemppi_katja_makinen_lotta.pdf (1.950Mt)
Lataukset: 


Kemppi, Katja
Mäkinen, Lotta
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014121519686
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä Etelä-Savossa sijaitsevan maaseutumatkailuyrityksen kanssa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää maaseutumatkailuyrityksen asiakkaiden tyytyväisyyttä palvelun nykyiseen laatutasoon ja kartoittaa asiakkaiden kehitysehdotuksia. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja empiirisestä osuudesta. Teoriaosuudessa käydään läpi palvelun laatua ja laadunhallintaa maaseutumatkailuyrityksessä. Lisäksi käsitellään asiakkuutta, asiakastyytyväisyyttä, asiakassuhteita ja asiakasuskollisuutta.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Kyselylomakkeet jaettiin yhteistyöyrityksen lomahuviloihin asiakkaiden
täytettäviksi. Kysely toteutettiin kesän 2014 aikana, aikavälillä 7.6. - 2.8. Vastauksia kertyi 51 kappaletta. Kyselyssä selvitettiin vastaajien taustatietoja ja motiiveja käyttää yrityksen palveluja. Vastaajat arvioivat loma-asuntojen teknistä ja toiminnallista laatu-ulottuvuutta. Lopuksi kartoitettiin tyytyväisyyttä palveluun sekä asiakasuskollisuutta. Kyselylomakkeessa vastaajat saivat myös jättää kehitysehdotuksia.

Tutkimuksessa selvisi, että asiakastyytyväisyys yrityksessä on korkealla tasolla. Sekä huviloita että yhteisessä käytössä olevia tiloja pidettiin laadukkaina, mutta tutkimus toi esille myös kehittämiskohteita. Avoimet palautteet jaettiin neljään eri kategoriaan: teknisiin, yleisiin, sosiaaliseen mediaan liittyviin sekä oheispalvelullisiin. Kommentit liittyivät vaihtelevasti teknisistä muutoksista aina yrityksen sosiaaliseen mediaan osallistumiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus