Liiketoimintasuunnitelma potentiaaliselle ratsastusvaateliikkeelle
Huhtamäki, Pinja (2024)
Huhtamäki, Pinja
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315031
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315031
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on liiketoimintasuunnitelman luominen aloittavalle yritykselle. Tarkoituksena oli luoda mahdollisimman hyödyllinen liiketoimintasuunnitelma tulevaisuutta varten. Toisena tavoitteena oli selvittää, millaisia tuotteita potentiaaliset asiakkaat kaipaavat.
Teoriaosuus pohjautuu laajaan kirjallisuuteen ja erilaisiin verkkolähteisiin, jotka tarjoavat tietoa liiketoimintasuunnitelman luomisesta ja sen sisällöstä. Lisäksi teoriassa kerrotaan ratsastuksesta harrastuksena sekä kuluttajien ostokäyttäytymisestä.
Empiriaosuudessa opinnäytetyössä laadittiin konkreettinen liiketoimintasuunnitelma potentiaaliselle yritykselle hyödyntäen teoriassa käsiteltyjä aiheita. Lisäksi toteutettiin tutkimuskysely, jonka avulla pyrittiin hahmottamaan asiakkaiden odotuksia.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin toimiva liiketoimintasuunnitelma, joka tarjoaa aloittavalle yrittäjälle arvokasta apua yrityksen perustamisessa. Lisäksi saatiin tutkimuskyselyn tuloksesta selvä kuva siitä, mitä tuotteita yrityksen kohderyhmä haluaa.
Teoriaosuus pohjautuu laajaan kirjallisuuteen ja erilaisiin verkkolähteisiin, jotka tarjoavat tietoa liiketoimintasuunnitelman luomisesta ja sen sisällöstä. Lisäksi teoriassa kerrotaan ratsastuksesta harrastuksena sekä kuluttajien ostokäyttäytymisestä.
Empiriaosuudessa opinnäytetyössä laadittiin konkreettinen liiketoimintasuunnitelma potentiaaliselle yritykselle hyödyntäen teoriassa käsiteltyjä aiheita. Lisäksi toteutettiin tutkimuskysely, jonka avulla pyrittiin hahmottamaan asiakkaiden odotuksia.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin toimiva liiketoimintasuunnitelma, joka tarjoaa aloittavalle yrittäjälle arvokasta apua yrityksen perustamisessa. Lisäksi saatiin tutkimuskyselyn tuloksesta selvä kuva siitä, mitä tuotteita yrityksen kohderyhmä haluaa.