Digimarkkinointisuunnitelma Mini Risk - brändille
Kosonen, Pete (2024)
Kosonen, Pete
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314923
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052314923
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin kohdeyrityksen digimarkkinoinnin kehittämistä varten. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda digimarkkinointisuunnitelma, joka vastaa toimeksiantajan sille asettamia tavoitteita ja vaatimuksia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinointia ja siihen liittyviä käsitteitä, sekä yleisimpiä sosiaalisen median kanavia. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinointisuunnitelman luomisessa käytetty SOSTAC-malli.
Digimarkkinointisuunnitelma toteutettiin seuraamalla SOSTAC-mallin mukaista toimintasuunnitelmaa ja rakennetta. Digimarkkinointisuunnitelman luomisen yhteydessä hyödynnettiin SWOT-analyysia, SMART-tekniikkaa, Asiakaspersoonat-menetelmää ja sosiaalisen median kalenterityökalua.
Lopputuloksena luotiin Oy Alfa-Kem Ab:lle digimarkkinointisuunnitelma, joka sisältää kuukausisuunnitelman ja budjetin. Opinnäytetyön vaiheita voidaan hyödyntää myös muiden yritysten digimarkkinointisuunnitelman luomisessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinointia ja siihen liittyviä käsitteitä, sekä yleisimpiä sosiaalisen median kanavia. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään digimarkkinointisuunnitelman luomisessa käytetty SOSTAC-malli.
Digimarkkinointisuunnitelma toteutettiin seuraamalla SOSTAC-mallin mukaista toimintasuunnitelmaa ja rakennetta. Digimarkkinointisuunnitelman luomisen yhteydessä hyödynnettiin SWOT-analyysia, SMART-tekniikkaa, Asiakaspersoonat-menetelmää ja sosiaalisen median kalenterityökalua.
Lopputuloksena luotiin Oy Alfa-Kem Ab:lle digimarkkinointisuunnitelma, joka sisältää kuukausisuunnitelman ja budjetin. Opinnäytetyön vaiheita voidaan hyödyntää myös muiden yritysten digimarkkinointisuunnitelman luomisessa.