Markkinointi sosiaalisessa mediassa tekoälyn keinoin
Sillman, Janna (2024)
Sillman, Janna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052315041
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia tekoälyn hyödyntämistä osana markkinointia sosiaalisessa mediassa. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui tekoälyn, sosiaalisen median ja Instagramissa tapahtuvan markkinoinnin aihealueista ja niitä käsittelevistä verkkolähteistä. Opinnäytetyön tavoitteena oli koota aiheista konkreettista ja ajankohtaista tietoa, jota yhteistyökumppani Transmeri voi hyödyntää Taika-kosmetiikkabrändin Instagram-markkinoinnissa. Työn toiminnallinen osuus koostui oppaasta, joka käsitteli keskeisimpiä tekoälyn työkaluja markkinoinnissa, sekä kehittämisosiosta, josta selviää, kuinka yhteistyökumppani voi kehittää Instagram-sisältöä ja käyttää tekoälyä sosiaalisen median markkinoinnin tukena.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi laaja ja luotettava selvitys opinnäytetyön aiheista ja opinnäytetyön tuloksia voidaan soveltaa yhteistyökumppanin lisäksi myös muissa yrityksissä sekä muilla aloilla. Selvityksen perusteella tekoälyä voi hyödyntää sosiaalisen median markkinoinnissa usealla tavalla ja tekoäly tuo uudenlaisia mahdollisuuksia sosiaalisen median markkinoinnin tueksi. Tekoälyä hyödyntämällä voidaan tehostaa markkinointitoimia, rikastuttaa Instagram-sisältöä, lisätä tunnettuutta ja näkyvyyttä sekä sitouttaa yleisöä. Nämä puolestaan edistävät liiketoiminnan kasvua ja menestystä.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi laaja ja luotettava selvitys opinnäytetyön aiheista ja opinnäytetyön tuloksia voidaan soveltaa yhteistyökumppanin lisäksi myös muissa yrityksissä sekä muilla aloilla. Selvityksen perusteella tekoälyä voi hyödyntää sosiaalisen median markkinoinnissa usealla tavalla ja tekoäly tuo uudenlaisia mahdollisuuksia sosiaalisen median markkinoinnin tueksi. Tekoälyä hyödyntämällä voidaan tehostaa markkinointitoimia, rikastuttaa Instagram-sisältöä, lisätä tunnettuutta ja näkyvyyttä sekä sitouttaa yleisöä. Nämä puolestaan edistävät liiketoiminnan kasvua ja menestystä.