Markkinointi sosiaalisessa mediassa : kehityssuunnitelma Parturi-Kampaamo 52
Haapaniemi, Lotta; Takapuro, Laura (2024)
Haapaniemi, Lotta
Takapuro, Laura
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415653
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415653
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalisen median markkinointia, tarkemmin ottaen sosiaalisen median hyötyjä ja eri kanavia, kuten Instagram, Facebook ja Tiktok. Työssä myös käydään läpi eri trendejä, markkinoinnin kohdentamista, kohderyhmiä, markkinointistrategiaa sekä tuloksien mittaamista. Opinnäytetyö käsittelee myös somemarkkinoinnin kehittämistä pienyrityksien kannalta sekä siinä kerrotaan pienyrityksien hyödyllisistä kanavista ja brändin kehittämisestä.
Opinnäytetyössä on myös toiminnallinen osuus, jonka toimeksiantajana on toiminut Parturi-Kampaamo 52, joka on keskittynyt kampaamoalan palveluihin. Kampaamo on pienyritys, joka toimii Kokkolassa. Toimeksiantajalle tehtiin kehityssuunnitelma ja luotiin uusi markkinointikanava, Tiktok.
Toiminnallisessa osiossa työstettiin sosiaalisen median kehityssuunnitelmaa, jossa edettiin vaihe vaiheelta kanavien läpi käymisestä materiaalien julkaisemiseen. Kehityssuunnitelmassa kehitettiin jo valmiiksi olemassa olevien markkinointikanavien sisältöä ja laatua. Tässä osiossa työstettiin myös Parturi-Kampaamo 52 -yrityksen kehittämistä yleisellä tasolla SWOT-analyysin kautta.
Opinnäytetyössä on myös toiminnallinen osuus, jonka toimeksiantajana on toiminut Parturi-Kampaamo 52, joka on keskittynyt kampaamoalan palveluihin. Kampaamo on pienyritys, joka toimii Kokkolassa. Toimeksiantajalle tehtiin kehityssuunnitelma ja luotiin uusi markkinointikanava, Tiktok.
Toiminnallisessa osiossa työstettiin sosiaalisen median kehityssuunnitelmaa, jossa edettiin vaihe vaiheelta kanavien läpi käymisestä materiaalien julkaisemiseen. Kehityssuunnitelmassa kehitettiin jo valmiiksi olemassa olevien markkinointikanavien sisältöä ja laatua. Tässä osiossa työstettiin myös Parturi-Kampaamo 52 -yrityksen kehittämistä yleisellä tasolla SWOT-analyysin kautta.