Liiketoiminnan tehostaminen CRM-järjestelmän avulla
Popova, Anna (2024)
Popova, Anna
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415482
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415482
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Yritys X:n asiakkuudenhallinnan tarpeita, arvioida nykyisen järjestelmäratkaisun toimivuutta sekä tunnistaa optimaalinen CRM-järjestelmä, joka tukisi yrityksen liiketoiminnan kehittämistä. Teoreettisessa osiossa syvennyttiin asiakkuudenhallinnan perusteisiin sekä CRM-järjestelmien keskeisiin ominaisuuksiin, kun taas empiirisessä osassa keskityttiin Case-yrityksen nykytilan analyysiin, tarvekartoitukseen ja järjestelmävertailuun.
Tutkimuksen tuloksena saavutettiin syvällinen ymmärrys Case-yrityksen asiakkuudenhallintajärjestelmän nykytilasta, tunnistettiin sen keskeiset puutteet ja määriteltiin olennaiset vaatimukset CRM-järjestelmälle. Käytettyjen kriteerien, kuten suorituskyvyn, käyttäjäystävällisyyden ja kustannustehokkuuden perusteella Zoho CRM osoittautui parhaiten yrityksen tarpeisiin sopivaksi ratkaisuksi.
Opinnäytetyö tarjoaa Case-yritykselle strategisen lähtökohdan tuleville CRM-järjestelmähankinnoille. Vaikka lopullisia päätöksiä ei tässä vaiheessa tehty, työ toimii vahvana perustana ja ensimmäisenä askeleena kohti tehokkaampaa ja toimivampaa CRM-järjestelmän hankintaa.
Tutkimuksen tuloksena saavutettiin syvällinen ymmärrys Case-yrityksen asiakkuudenhallintajärjestelmän nykytilasta, tunnistettiin sen keskeiset puutteet ja määriteltiin olennaiset vaatimukset CRM-järjestelmälle. Käytettyjen kriteerien, kuten suorituskyvyn, käyttäjäystävällisyyden ja kustannustehokkuuden perusteella Zoho CRM osoittautui parhaiten yrityksen tarpeisiin sopivaksi ratkaisuksi.
Opinnäytetyö tarjoaa Case-yritykselle strategisen lähtökohdan tuleville CRM-järjestelmähankinnoille. Vaikka lopullisia päätöksiä ei tässä vaiheessa tehty, työ toimii vahvana perustana ja ensimmäisenä askeleena kohti tehokkaampaa ja toimivampaa CRM-järjestelmän hankintaa.