Asiakaskokemus B2B-verkkosivuilla : case: Kuuki Marketing Lab oy
Veijanen, Oona (2024)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415586
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415586
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan verkkosivujen asiakaskokemusta sekä minkälaisilla asioilla sitä voitaisiin kehittää. Teoriapohjassa perehdyttiin asiakaskokemukseen ja sen muodostumiseen sekä tekijöihin, jotka vaikuttavat asiakaskokemukseen B2B-verkkosivuilla.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Aineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella ja vastauksia saatiin 80 kappaletta. Lomakkeessa vastaajat arvioivat asiakaskokemustaan verkkosivuilla teoriapohjan avulla muodostettuihin väittämiin. Väittämiin vastattiin Likert-asteikkoa käyttäen. Asiakaskokemusta parantavia tekijöitä pyrittiin nostamaan esiin avoimien kysymyksien avulla.
Kyselyn tuloksista selvisi, että toimeksiantajan verkkosivujen asiakaskokemus on hyvällä tasolla, mutta myös kehityskohteita nousi esiin. Kehitettäviä asioita nousi sisällöstä, ulkoasusta ja teknisistä ominaisuuksista.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvalitatiivinen ja kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä. Aineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella ja vastauksia saatiin 80 kappaletta. Lomakkeessa vastaajat arvioivat asiakaskokemustaan verkkosivuilla teoriapohjan avulla muodostettuihin väittämiin. Väittämiin vastattiin Likert-asteikkoa käyttäen. Asiakaskokemusta parantavia tekijöitä pyrittiin nostamaan esiin avoimien kysymyksien avulla.
Kyselyn tuloksista selvisi, että toimeksiantajan verkkosivujen asiakaskokemus on hyvällä tasolla, mutta myös kehityskohteita nousi esiin. Kehitettäviä asioita nousi sisällöstä, ulkoasusta ja teknisistä ominaisuuksista.