Asiakasnäkökulman vahvistaminen : ISAE 3402 -palkanlaskentapalvelun laadun arviointi
Sainio, Nea (2024)
Sainio, Nea
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716037
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052716037
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyi tutkimaan toimeksiantajaorganisaation palkanlaskentapalvelun laatua ja sen valvontaa asiakastyytyväisyyskyselyn avulla. Tavoitteena oli selvittää, miten kysely voisi auttaa arvioimaan palvelun laatua asiakkaan näkökulmasta. Tutkimuksessa tarkasteltiin kyselyn rakennetta ja sisältöä sekä pohdittiin sen vahvuuksia ja heikkouksia. Pyrittiin löytämään ratkaisuja kyselyn parantamiseksi ja sen avulla saadun tiedon luotettavuuden lisäämiseksi.
Tutkimus toteutettiin laadullisena, ja se perustui sähköiseen kyselyyn, jossa
kartoitettiin asiakkaiden kokemuksia palkanlaskentapalvelusta. Tutkimuksen
tuloksista kävi ilmi, että asiakaskyselyn käytössä oli sekä heikkouksia että vahvuuksia. Vaikka asiakastyytyväisyyskysely saattoi tarjota arvokasta tietoa palvelun laadusta, sen tuloksia oli tärkeää tulkita huolellisesti, sillä asiakkaiden vastauskäyttäytyminen ja kohderyhmän rajallisuus saattoivat vaikuttaa tulosten luotettavuuteen.
Tutkimus toteutettiin laadullisena, ja se perustui sähköiseen kyselyyn, jossa
kartoitettiin asiakkaiden kokemuksia palkanlaskentapalvelusta. Tutkimuksen
tuloksista kävi ilmi, että asiakaskyselyn käytössä oli sekä heikkouksia että vahvuuksia. Vaikka asiakastyytyväisyyskysely saattoi tarjota arvokasta tietoa palvelun laadusta, sen tuloksia oli tärkeää tulkita huolellisesti, sillä asiakkaiden vastauskäyttäytyminen ja kohderyhmän rajallisuus saattoivat vaikuttaa tulosten luotettavuuteen.