Asiakasvastaavan johtamistaitojen kehittäminen
Kukkonen, Vilma (2024)
Kukkonen, Vilma
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415632
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052415632
Tiivistelmä
Opinnäytetyön suurimpana tavoitteena oli seurata ja kehittää johtamistaitojani asiakasvastavana Stockmannilla. Opinnäytetyö on toteutettu päiväkirjamuodossa, joka koostuu raportoinnista kymmenen viikon ajalta 26.6. - 24.9.2023. Päiväkirjassa on kuvattu työtehtäviä sekä havaintoja henkilöstöjohtamisesta. Jokaisen viikon päätteeksi on laadittu viikkoanalyysi, jossa on reflektoitu henkilöstöjohtamisen työtä ammattikirjallisuuteen ja sähköisiin lähteisiin pohjautuen. Viikkoanalyysien teemat liittyvät asiakasvastaavan työnkuvaan sekä henkilöstöjohtamiseen ja viikon aiheisiin.
Opinnäytetyön perusteella toimeksiantajalle syntyi syvempi ymmärrys asiakasvastaavan laajasta työnkuvasta. Tätä tietoa toimeksiantaja voi hyödyntää esimerkiksi paremmalla resurssoinnilla. Lisäksi työn avulla kehitin onnistumiskeskustelun lomaketta. Päiväkirjaraportoinnin ja viikkoanalyysien perusteella sain paremman kokonaiskuvan omasta osaamisestani ja tunnistin kehityskohteeni, jota pääsin työstämään tämän aikana.
Opinnäytetyön perusteella toimeksiantajalle syntyi syvempi ymmärrys asiakasvastaavan laajasta työnkuvasta. Tätä tietoa toimeksiantaja voi hyödyntää esimerkiksi paremmalla resurssoinnilla. Lisäksi työn avulla kehitin onnistumiskeskustelun lomaketta. Päiväkirjaraportoinnin ja viikkoanalyysien perusteella sain paremman kokonaiskuvan omasta osaamisestani ja tunnistin kehityskohteeni, jota pääsin työstämään tämän aikana.