Kadonnut luontoyhteys ja monipuolinen kaura – NOBE Nordic Beauty -tuoteopas
Särkioja, Ramona (2024)
Särkioja, Ramona
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615845
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615845
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä NOBE Nordic Beauty -brändille markkinoinnillinen tuoteopas, jossa esiteltiin brändin kolme tuotelinjaa, Forest Elixir, Oat Wonder ja Cooling Care, sekä tietoa tuotteista ja niiden raaka-aineista. NOBE Nordic Beautylla ei ollut ennestään tuoteopasta, joten tämän kaltaiselle työlle oli tarvetta. Työn tavoitteena oli tehdä myyntiä tukeva, selkeä ja brändin visuaalisen ilmeen mukainen tuoteopas, jota on helppo muokata tulevaisuudessa. Tuoteoppaan kohderyhmään kuuluivat tavalliset kuluttajat ja myyjät. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi NBI Nordic Beauty Import. Työ toteutettiin kehittämistyönä.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui oppaaseen sisältyvistä raaka-aineista, joista laajimmin käsiteltiin tuotelinjojen pääraaka-aineita, eli Uute Scientificin tuottamaa Re-Connecting Nature -metsämikrobiuutetta ja Fazer Foodtechin valmistamia Fazer Oat Oil -kauraöljyä ja Fazer Xylitol -kauraksylitolia. Muut oppaassa esitetyt raaka-aineet rajattiin sen perusteella, kuinka korkealla ne esiintyivät INCI-listassa ja käsiteltiinkö niitä markkinointiteksteissä. Tuoteopas rakennettiin niin, että se toimii sekä myyjille että kuluttajille. Oppaan teksti kirjoitettiin tiiviiksi ja helposti ymmärrettäväksi. Oppaan visuaalisesta ilmeestä tehtiin miellyttävä ja brändin mukainen. Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään tuoteopasta monipuolisesti myynnin tukena.
Opinnäytetyön tietoperusta koostui oppaaseen sisältyvistä raaka-aineista, joista laajimmin käsiteltiin tuotelinjojen pääraaka-aineita, eli Uute Scientificin tuottamaa Re-Connecting Nature -metsämikrobiuutetta ja Fazer Foodtechin valmistamia Fazer Oat Oil -kauraöljyä ja Fazer Xylitol -kauraksylitolia. Muut oppaassa esitetyt raaka-aineet rajattiin sen perusteella, kuinka korkealla ne esiintyivät INCI-listassa ja käsiteltiinkö niitä markkinointiteksteissä. Tuoteopas rakennettiin niin, että se toimii sekä myyjille että kuluttajille. Oppaan teksti kirjoitettiin tiiviiksi ja helposti ymmärrettäväksi. Oppaan visuaalisesta ilmeestä tehtiin miellyttävä ja brändin mukainen. Toimeksiantaja pystyy hyödyntämään tuoteopasta monipuolisesti myynnin tukena.