Instagram kanavana tapahtumien markkinoinnissa
Niemi, Rosa (2024)
Niemi, Rosa
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052817152
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052817152
Tiivistelmä
Sosiaalisen median rooli markkinointiviestinnässä on kasvanut valtavasti. Erityisesti koronavuosien jälkeen yritysten ja asiakkaiden välinen vuorovaikutus on siirtymässä yhä enemmän sosiaalisen median kanaviin. Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää pienien tapahtumayrittäjien keinoja markkinoida Instagramissa ja saada sen myötä lisää näkyvyyttä ja erottua kilpailijoistaan.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinointiviestintää, digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa, Instagramia ja Instagramin tarjoamia menetelmiä ja keinoja markkinointiviestinnässä. Opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla tutkittiin pääkaupunkiseudun alueella toimivien tapahtumien markkinointiviestintää Instagramissa. Lisäksi toteutettiin kaksi haastattelua, joissa kartoitettiin Instagramin merkitystä tapahtuma-alalla.
Kerätty tieto aiheesta kokoaa oppaan, joka auttaa pieniä tapahtumayrittäjiä parantamaan markkinointiviestinnän keinoja Instagramissa. Oppaassa on käytetty myös visuaalisia elementtejä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin markkinointiviestintää, digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa, Instagramia ja Instagramin tarjoamia menetelmiä ja keinoja markkinointiviestinnässä. Opinnäytetyössä käytettiin benchmarking-menetelmää, jonka avulla tutkittiin pääkaupunkiseudun alueella toimivien tapahtumien markkinointiviestintää Instagramissa. Lisäksi toteutettiin kaksi haastattelua, joissa kartoitettiin Instagramin merkitystä tapahtuma-alalla.
Kerätty tieto aiheesta kokoaa oppaan, joka auttaa pieniä tapahtumayrittäjiä parantamaan markkinointiviestinnän keinoja Instagramissa. Oppaassa on käytetty myös visuaalisia elementtejä.